۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۳۵۹۸۰
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

تبیین معارف اربعین اولویت مبلغان و طلاب اعزامی باشد

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید تبیین معارف والای زیارت اربعین در سطح بین‌المللی در اولویت فعالیت‌های تبلیغی مبلغان و دست‌اندرکاران پیاده‌روی اربعین قرار گیرد.
حجت الاسلام سالاری مکی حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی، امروز در نشست با مبلغان اعزامی به پیاده‌روی عظیم اربعین، با اشاره به تجمع عظیم زائران در اربعین اظهار کرد: اربعین صدای شیعه است و باید این صدا به گوش جهانیان برسد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اربعین فرصت خوبی برای تبلیغ چهره به چهره و عملی است، افزود: رویکرد ما افزون بر تبلیغ زیارت است و ان‌شاءالله صبح جمعه از مرز چذابه حرکت کرده و از نجف نیز کار تبلیغ را آغاز می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه باید ذهن مردم را افزون بر پیاده‌روی به سمت معارف والای زیارت اربعین که همراهی و آمادگی برای یاری ولایت است معطوف کرد، اظهار داشت: در طول مسیر پیاده‌روی برای مردم تبیین شود که زیارت اباعبدالله از آثار و برکات فراوانی برخوردار است و تنها زیارت این امام بزرگوار است که به کرات سفارش شده است.

وی افزود: همچنین یکی از کارهای دیگری که در اربعین سال گذشته اتفاق افتاد که در راستای اهداف تمدن سازی بود گسترش فرهنگ رجزخوانی‌های کربلا بود که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته بود، این‌ها اقدامات خوبی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه باید در اربعین با تمام توان حرکت سازی کنیم و به دیگران خدمت کنیم، تأکید کرد: تبیین معارف والای زیارت اربعین در سطح بین‌المللی در اولویت فعالیت‌های تبلیغی مبلغان و دست‌اندرکاران خدمت به زائران در پیاده‌روی اربعین قرار گیرد و در این ایام باید از هر فرصتی برای تبلیغ استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اربعین صدای شیعه است و باید این صدا به گوش جهانیان برسد، افزود: این حرکت عظیم درواقع اظهار نور ولایت و بیان ولایت علوی در جهان است و مبلغان با عنایت به اهمیت بحث ولایت و تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت حضور در همایش اربعین به نیابت از معظم له نایب‌الزیاره باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بهترین کار در ایام اربعین برای ما طلاب و روحانیان تبلیغ دین است، همچنان که پیامبر به امام علی (ع) فرمودند اگر یک نفر به‌واسطه تو هدایت شود بهتر است از آنچه آفتاب بر آن می‌تابد./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات