۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۳۶۱۱۵
آیت الله طباطبایی نژاد:

کسب علوم دینی زمانی ارزشمند تر می شود که با هدف ترویج آن باشد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت ترویج و تبلیغ آموزه های اسلامی، گفت: کسب علوم دینی زمانی ارزشمندتر می شود که با هدف ترویج آن باشد.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار با خواهران طلبه فعال در هیئات خانگی بانوان بر ضرورت کسب علوم دینی از سوی بانوان تأکید کرد و گفت: به دلیل نقش کلیدی و اساسی بانوان به عنوان همسر و مادر در تربیت نسلی انقلابی و متدین، کسب علوم دینی برای بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی حوزه های علمیه خواهران تشکیل شد و خواهران زیادی در این حوزه ها به کسب علوم دینی پرداختند، لذا زمانی این آموزشها اثر گذار خواهد بود که برای ترویج آن تلاش کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: با کسب علوم دینی می شود کاری کرد که مشمول دعای امام رضا (ع) شویم که فرمودند: خدا رحمت کند کسانی را که مکتب ما را احیا می کند، سؤال شد چگونه احیا می کنند؟ فرمودند: علوم ما را یاد می گیرند و آنچه آموخته اند را به مردم تعلیم می دهند.

وی تصریح کرد: در مکتب اسلام بر یادگیری دستورات دین اعم از اعتقادات و غیر اعتقادات از یکسو و بر آموختن و ترویج آنها از سویی دیگر بسیار تأکید شده است.

امام جمعه اصفهان بر ضرورت عامل بودن به آموزه ها تأکید کرد و گفت: در روایات آمده است که در قیامت هیچ کس حسرتش بیشتر از کسی نیست که دیگران را هدایت کرده اما خودش به آنها عمل نکرده باشد.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در بیان اهمیت کسب علم به روایتی از رسول خدا (ص) استناد کرد و گفت: "مَن خَرَجَ يَطلُبُ بابا مِن عِلمٍ لِيَرُدَّ بِه باطِلاً إلى حَقٍّ ، أو ضَلالَةً إلى هُدىً ، كانَ عَمَلُهُ ذلكَ كَعِبادَةِ مُتَعَبِّدٍ أربَعينَ عاما " پيامبر خدا (ص) فرمودند: هر كه براى آموختن يك باب از دانشى بيرون رود تا به وسيله آن باطلى را به حق، يا گمراهى و ضلالتى را به هدايت باز گرداند، اين كار او مانند عبادت چهل ساله عبادت كننده است.

آیت الله طباطبایی نژاد خواهران مبلغ را به مطالعه هر چه بیشتر قرآن، نهج البلاغه، رساله عملیه و صحیفه سجادیه توصیه کرد و گفت: نباید به دروس حوزه های علمیه اکتفا کنید، کسی که بار هدایت دیگران را به دوش بگیرد باید بسیار کار کند و بر مباحث مسلط باشد و هر کجا چیزی را بلد نبود، از جواب دادن اشتباه بپرهیزد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی از ساماندهی خواهران طلبه فعال در جلسات خانگی خبر داد و گفت: پس از شناسایی بانوان طلبه و جلسات خانگی موجود، 60 منطقه که فاقد مسجد و جلسات ویژه بانوان بود شناسایی و جلساتی با حضور خواهران طلبه در آن مناطق راه اندازی شد.

وی خاطر نشان کرد: با سازمان تبلیغات اسلامی هماهنگی های لازم جهت ثبت این هیئات مذهبی صورت گرفته و به دنبال تقویت آنها هستیم./1305/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات