۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۵۳۶۲۵۴
رییس اداره آموزش های کاربردی مبلغان دفتر تبلیغات اصفهان:

دوره تخصصی تربیت مربی نقد تصوف و باستان گرایی برگزار می شود

حجت الاسلام زنده دل از برگزاری دوره های تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان، پاسخگویی به مسائل شرعی و نقد تصوف و باستان گرایی خبر داد و گفت: مبلغان در طی این دوره ها توانایی تولید محتوای تخصصی را کسب خواهند کرد.
حجت الاسلام مجتبی زنده دل

حجت الاسلام مجتبی زنده دل، رییس اداره آموزش های کاربردی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ‏در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان درباره دوره های تخصصی جدید ویژه مبلغان خواهر و برادر در اصفهان، گفت: تنها مبلغانی می توانند در این دوره های تخصصی و تکمیلی شرکت کنند که قبلاً دوره های مقدماتی را گذرانده باشند.

وی ادامه داد: دوره تربیت مربی کودک و نوجوان، دوره تخصصی تربیت مربی معارف اسلامی با گرایش های نقد باستان گرایی و نقد تصوف و دوره پاسخگویی به احکام شرعی عناوین دوره های تخصصی ما هستند و طول دوره ها نیز بین 6 ماه تا یک سال است، دوره های کودک و نوجوان و پاسخگویی مسائل شرعی 6 ماه و دوره های نقد تصوف و باستانگرایی حدود یک سال به طول می انجامند.

رییس اداره آموزش های کاربردی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پاسخ به دلیل انتخاب باستان گرایی و تصوف از میان فرقه ها و نحله های مختلف موجود در جامعه برای برگزاری دوره، اظهار داشت: در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان یک بسته آموزشی مرزبانی از مکتب اهل بیت(ع) وجود دارد که در 5 عنوان مسیحیت، عرفان های نوظهور، وهابیت، تصوف و باستان گرایی دنبال می شود و فعلاً بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته دوره تخصصی تربیت مبلغ در دو عنوان تصوف و باستان گرایی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام زنده دل ابراز داشت: تا پایان سال 1396 دوباره فراخوانی برای تربیت مبلغان خواهیم داشت و برگزاری دوره ها در سایر موضوعات مد نظر قرار خواهد گرفت و  برنامه ریزی برای مباحث مسیحیت تبشیری و عرفان های نوظهور و وهابیت در حال انجام است.

وی توانایی تولید محتوا از سوی مربی تبلیغی در دوره های تخصصی را از اهداف مهم آموزش دانست و گفت: در دوره های مقدماتی و عمومی معمولاً محتوا به صورت آماده در اختیار مبلغان قرار می گیرد و بسته های محتوایی متناسب با نیاز مبلغان و به فراخور اهداف تبلیغی به آن ها ارائه می شود اما در دوره هایی تخصصی مبلغان باید بتوانند در بحث تولید محتوا خبره شوند.

رییس اداره آموزش های کاربردی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار داشت: مربیانی که در این دوره ها تربیت می شوند می توانند بعد از کسب توانایی تولید محتوای تخصصی مطالب و بسته های آموزشی خود را در گروه های 7 یا 8 نفره تبلیغی به اشتراک بگذارند و بناست تا از نفرات برتر این دوره ها بعد از گزینش برای تربیت مدرس در دوره های عمومی و تدریس استفاده شود.

حجت الاسلام زنده دل بیان داشت: طلاب برادر از پایه 7 به بالا و طلاب خواهر بعد از اتمام سطح 2 که دوره های عمومی تبلیغ را گذرانده باشند می توانند در این دوره ها شرکت کنند، بعد از طی دوره گواهی پایان دوره به مبلغان اهدا می شود و به افرادی که دوره را مطابق با قوانین آموزشی به پایان برسانند کمک هزینه تعلق خواهد گرفت. /869/ت۳۰۲/ب۲

 

 

ارسال نظرات