۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۳۶۳۰۵
نایب رییس مجلس:

سرپوش گذاشتن بر مشکلات، جامعه را مأیوس و ناامید می کند

پزشکیان با بیان این‌که بسیاری از مشکلات از عدم درمیان گذاشتن واقعیت‌ها با مردم نشات می‌گیرد، گفت: رسانه‌ها از هر جناح یا تفکر سیاسی باید با مردم صادق باشند.
پزشکیان

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، مسعود پزشکیان با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید واقعیت‌های جامعه را مطرح کنند و بر آن‌ها سرپوش نگذارند، اظهار داشت: وظیفه رسانه‌ها حق گفتن، حق دیدن، بیان واقعیت و آشنا کردن مردم با واقعیت‌ها است، چراکه مردم متوجه نادرست بودن اطلاعات ارسالی ازسوی مسئولان و رسانه‌ها می‌شوند لذا نگفتن حقیقت به آن‌ها نتیجه‌ای جزء بی‌اعتمادی‌شان به دنبال ندارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات در مملکت از عدم درمیان گذاشتن واقعیت‌ها با مردم نشات می‌گیرد، افزود: علاوه بر آن در بسیاری مواقع همچون استخدام‌ها، پرداختی‌ها، رفتار با قومیت‌ها و توسعه شهرهای مختلف براساس انصاف و عدالت عمل نمی‌کنیم لذا اگر رسانه بر این بی‌عدالتی‌ها سرپوش گذارد و بگویند؛ چنین نیست، بی‌اعتمادی را در جامعه دامن زده‌اند و باعث یأس آنها خواهند شد.

صحبت رسانه‌ها از نبود بحران اقتصادی در کشور و خوب بودن اوضاع راه به جایی نخواهد برد

وی با بیان اینکه زمانی که مردم در آتش بیکاری و فقر می‌سوزند صحبت رسانه‌ها از نبود بحران اقتصادی در کشور و خوب بودن اوضاع راه به جایی نخواهد برد، افزود: زمانی که “منِ نوعی” با وجود داشتن شرایط مناسب از داشتن شغل محروم شده و فرد غیراصلح جایگزین می‌شود یا زمانی که برخی از افراد به دلیل قومیت و آئین‌شان از سمتی بر کنار می‌شوند، سرپوش گذاشتن‌ بر ماجرا یا طور دیگر جلوه دادن ‌آن ازسوی رسانه‌ها، تنها بدبینی و تنفر ایجاد می‌کند.

رسانه‌ها از هر جناح یا تفکر سیاسی باید با مردم صادق باشند

پرشکیان با اعتقاد به اینکه رسانه‌ها از هر جناح یا تفکر سیاسی باید با مردم صادق باشند و دستاوردها و کاستی‌ها را توامان مطرح کنند، افزود: بیان اشکالات و تلاش برای رفع آن‌ها، شناسایی رفتارهای غیرعادلانه، تلاش برای رفع و رجوع‌شان با اقدامات عادلانه ضروری است.

تلاش رسانه‌ها خلاف جهت واقعیت، آن‌ها را از چشم خواهند انداخت

وی با تاکید بر اینکه مردم باید به طور عینی ببینند مسئولان در رنج و گرفتاری‌های‌شان شریک هستند، افزود: زمانی که مردم به این احساس برسند که مسئولان نیز زندگی همراه با مشقت دارند، سختی‌ها را تحمل خواهند کرد اما در صورتی حرف‌هایی بزنند و توقعاتی از مردم داشته باشند که خود خلاف آن عمل می‌کنند برای‌ مردم قابل هضم نخواهد بود در چنین شرایطی اگر رسانه‌ها تلاشی در خلاف جهت واقعیت داشته باشند خود را از چشم خواهند انداخت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر تفرقه‎ها، عقده‌ها و گره‌های درون جامعه با تدبیر مسئولان باز نشود مشکلات بدون اقدامات مخرب رسانه‌‎های غربی و آمریکایی نیز بر ما چیره خواهد شد./۹۳۵/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات