۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۳۶۳۳۹
نمایشگاه مطبوعات؛

تابش: ساختار دستگاه‌های کشور باید ترمیم شود

نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم گفت: با کار جهادی می‌توان موفق بود، بنابراین اگر مدیران بتوانند اقدامات جهادی انجام دهند و خود را وقف مردم کنند موفق خواهیم بود.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا درهفتمین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

محمدرضا تابش، نماینده مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا، در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات، در مورد وعده‌های رییس جمهور برای گشایش در اقتصاد و رونق معیشت مردم و عدم تحقق آن، گفت: وضعیتی که امروز اقتصاد کشور با آن مواجه است در یک فرآیند بلندمدت اتفاق افتاده است، حتی وقتی کشور 700 میلیارد دلار ارز صرف کرد باز هم وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا نکرد.

وی ادامه داد: با صرف این مبلغ باز هم بدهی‌های بانکی برطرف نشد و وضعیت اقتصادی رو به پیشرفت نرفت، ساختار اداره کشور فرسوده است و ما نمی‌توانیم با یک قطار با سرعت 250 کیلومتر در ساعت بر روی یک ریل با سرعت 50 کیلومتر حرکت کنیم، در واقع ساختارهای مدیریتی در قوه مقننه، قضائیه و مجریه نیاز به ترمیم دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولین گام ما برای پیشرفت و بهبود اقتصادی این است که ساختارهای ما اصلاح شود، تأکید کرد: ساختار نامناسب مدیریتی سبب شده است که 17میلیون پرونده در قوه قضائیه نیاز به رسیدگی دارد و این بدان معناست که به ازای هر خانواده یک پرونده وجود دارد، بنابراین ساختار یک مجموعه‌ای همچون قوه قضائیه نیاز به بازنگری دارد.

تابش یادآور شد: مسائلی که در مورد اقتصاد، فرهنگ و جامعه وجود دارد نشان می‌دهد که باید ساختارهای اجرایی ما ترمیم پیدا کند، همچنین قوه مقننه ما هنوز با همان آیین‌نامه داخلی که از دوران مشروطیت برای مجلس در نظر گرفته شده است اداره می‌شود و این موضوع ما را در رأی‌گیری‌ها دچار مشکل کرده می‌کند.

وی افزود: کشور ما بعد از انقلاب اسلامی دچار یک فعل و انفعالات در عرصه اقتصادی شد که به مناسب آن هر روز بودجه‌های جاری افزایش پیدا کرد و در مقابل بودجه‌های عمرانی ما کم شد و امروز به نسبت پولی که دولت از نفت و مالیات در یافت می‌کند خرج هزینه‌های جاری می‌کند در حالی که قرار بود که عکس این اتفاق رخ دهد.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: قرار بود ما یک عده دستگاه معدود چالاک داشته باشیم که حقوق کم و هزینه‌های پایین داشته باشند و در مقابل کارهای بزرگ عمرانی انجام دهند که بخشی از آن به خاطر ساختارها رخ نداد و بخشی دیگر از آن به خاطر مواریث گذشتگان اتفاق نیافتاد.

تابش با بیان اینکه برخی از مشکلات در سیستم اقتصادی ما از گذشتگان به ارث رسیده است، خاطرنشان کرد: دکتر روحانی در جهت تحقق وعده‌های خود دو کار را انجام داد ابتدا یکی تعاملات بین‌المللی بود که در برجام محقق شد، اگر برجام اتفاق نیافتاده بود ما امروز در شرایط نفت در مقابل غذا بودیم، به این معنا که در حدی می‌توانستیم نفت صادر کنیم که تنها محصولات غذایی را به کشور وارد کنیم.

وی بیان کرد: فراموش نشود اگر شیطنت‌های آمریکا و متحدانش است که ما نتوانستیم آثار اقتصادی برجام را به خوبی تجلی ببینیم، البته به هر قیمتی که شد رییس جمهور تلاش کرد تورم 40درصدی را مهار کند و رشد اقتصادی منفی را از 6 به 4 درصد رساند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قدرت‌های استکباری مانع و محدودیت‌های زیادی را برای ما به وجود آوردند، تصریح کرد: با وجود آنکه ما یک دیپلمات کار کشته در رأس دستگاه دیپلماسی کشور داریم دشمن بسیاری از کشورهای منطقه ما را تهدید کردند تا ما را تحت فشار بگذارند تا توانند انقلاب اسلامی را معدود و محدود کنند.

تابش ادامه داد: روحانی دو کار را در عرصه اقتصادی و دیپلماسی خارجی انجام داد اما نباید فراموش کرد که بخشی از ناکامی‌های ما به خاطر این است که هویت انقلاب اسلامی و ماهیت آن در تعارض با هویت مستکبرین است، وقتی ما اعلام می‌کنیم که باید از همه مستضعفان دنیا حمایت کنیم باید هزینه‌های پیرامون آن را هم بپردازیم.

وی اضافه کرد: کمک به مسضعفین جزء آرمان‌های ما بوده و در قانون اساسی نیز این موضوع یان شده است، امروز فعل و انفعالاتی که در کشورهای منطقه ما رخ می‌دهد با مستشاری ایران بوده و اگر در هر صورت شاهد دست برتر حزب الله در یمن، لبنان، فلسطین و سوریه هستیم به خاطر کمک های ایران است.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر داعشی که نیمی از عراق را تصرف کرده بود و در حال تصرف لیبی و سوریه بود اما امروز حیات آن در حال پایان است به خاطر کمک‌های ما بوده است، اگر القاعده و طالبان جای خود را به دولت مردمی افغانستان دادند به خاطر حمایت‌ها و نقش‌آفرینی ایران است.

تابش با بیان اینکه خدمات ایران را نباید در منطقه دور نگاه داشت، تأکید کرد: امنیت که امروز در کشور ما حاکم است به خاطر تدابیر مقام معظم رهبری و عمل دولت است، به هر حال دولت هم در جمع کردن نیروهای دفاعی کشور و تقویت نیروهای نظامی نقش مهمی داشته و هر روز شاهد هستیم که در افغانستان، یمن، لیبی و حتی کشورهای اروپایی اقداماتی را انجام می‌دهند که امنیت کشورها سلب شود اما خدا را شکر کشور ما یک کشور امنی است و مردم قدردان این شرایط هستند.

وی اظهار داشت: ما باید هوای مردم را داشته باشیم و اگر در عرصه‌هایی مردم با تنگنا و مضیقه مواجه هستند باید آنها را توجیه کنیم و دلایل را به آنها بگوییم، تا زمانی که دلبستگی و وحدت بین ملت و حاکمیت وجود داشته باشد ما می‌توانیم به اهداف و آرمان‌هایی که شهداء، امام راحل و رهبری ترسیم کردند برسیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: باید مواظب باشیم هر چقدر گسست بین مردم و حاکمیت بیشتر شود طمع دشمن هم برای پیشبرد اهدافشان بیشتر خواهد شد، امیدواریم که یک فعل و انفعلاتی در جهت تصحیح ساختار مدیریتی انجام شود و مدیران ما نیز با تصمیمات عالمانه و جهادی بتوانند به کشور کمک کنند.

تابش در مورد فعالیت جهادی مدیران گفت: بنده اگر توانستم در پنج دوره مجلس شورای اسلامی رأی بیاورم به خاطر وقت‌گذاری و تعهد به انقلاب اسلامی است، این موفقیت به این خاطر است که بنده خودم را موظف و مسؤول در برابر مردم، شهداء و ایثارگران می‌دانم.

وی در پایان گفت: با کار جهادی می‌توان موفق بود، در شهر یزد که یک شهر کویری خوشبختانه ما شاهد تحولاتی هستیم و مردم از نظر اشتغال در شرایط خوبی هستند، بنابراین اگر مدیران بتوانند اقدامات جهادی انجام دهند و از همه مهم‌تر دور دنیا را خط بکشند و خود را وقف مردم کنند موفق خواهیم بود./816/۲۰۱/ح

ارسال نظرات