۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۳۶۳۵۱
استاد دانشگاه:

ضروت وحدت نخبگان در مقابله با جریان های تحریف گر تاریخ انقلاب

مورخ و مدرس دانشگاه گفت: حوزه علمیه نه تنها نباید در مواجهه با جریان های انحرافی زود کنار کشیده و میدان را به آنها واگذار کند، بلکه باید شاگردانی تربیت کند که با شجاعت علوی و با ادله فقهی، جلوی جریان های انحرافی را بگیرند.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در آخرین روز بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات

یعقوب توکلی مورخ و مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه جریان های ضد انقلاب در حال همپوشانی و تحریف مبانی انقلاب اسلامی هستند، گفت: این جریان ها تلاش دارند با تحریف جریان پهلوی به انقلاب اسلامی خدشه وارد کنند.

وی با بیان اینکه ضروری است برای مقابله با جریان های تحریف گر تاریخ، مطالعات تاریخی داشته باشیم، اظهار داشت: برای رویارویی با جریان های ضد انقلاب در وهله اول باید در حوزه های مختلف تاریخی مطالعات عمیق داشته باشیم؛ برای حفظ انقلاب اسلامی، از هم اکنون باید زمینه ای فراهم کنیم که فرزندان ما به خوبی تاریخ را مطالعه کنند تا در برابر شبهات دشمنان بتوانند پاسخ منطقی ارائه دهند.

توکلی ابراز داشت: اگر مطالعه تاریخی نداشته باشیم، بمباران شبهات گسترش پیدا می کند و در نهایت نخواهیم توانست پاسخ مناسبی در رد آنها ارائه بدهیم، چراکه تولید مطلب، بدون مطالعه امکان پذیر نیست؛ همانطور که در جنگ سخت باید افراد آشنایی با ابزار جنگی داشته باشند، هم اکنون در جنگ نرم نیز باید با مطالعه، ابزار غلبه بر دشمن را پیدا کنیم.

مورخ و مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه حوزه علمیه به عنوان متولی فرهنگ اعتقادات شیعه باید سطح آگاهی مردم را بالا ببرد، تصریح کرد: حوزه علمیه نه تنها نباید در مواجهه با جریان های انحرافی زود کنار کشیده و میدان را به آنها واگذار کند، بلکه باید شاگردانی تربیت کند که با شجاعت علوی و با ادله فقهی، جلوی جریان های انحرافی را بگیرند.

وی در پایان یادآور شد: اگر نتوانیم توانایی پاسخ به شبهات را در جامعه نهادینه کنیم، در آینده باید شاهد قتل عام فرزندان خود باشیم، چراکه تاریخ ثابت کرده است که دشمن هرگاه بر ما غلبه کند هیچ رحمی به حال ما نخواهند کرد، بنابراین نباید اجازه بدهیم دشمن غلبه پیدا کند./841/پ۲۰۱/س

ارسال نظرات