۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۳۶۳۸۸
نماینده آیت الله سیستانی:

زائران باید به اهداف زیارت امام حسین توجه داشته باشند

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خاطرنشان کرد که زائران امام حسین (ع) باید به اهداف والای زیارت سید الشهدا (ع) توجه داشته باشند.
حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، نسبت به اقدامات تروریستی در ایام اربعین حسینی هشدار داد و بیان داشت: رزمندگان عشق و علاقه خود به امام حسین (ع) را در مبارزه با تروریست‎ها نشان دادند و شکست‎های سنگینی را به آنان تحمیل کردند.

وی افزود: در این روزها میلیون‎ها زائر و عاشق امام حسین (ع) با پای پیاده برای زیارت سید الشهدا (ع) به کربلا می‎آیند، ما ضمن خوش آمدگویی به آنان از همه کسانی که در برپایی مراسم اربعین حسینی فعالیت می‎کنند، تقدیر و تشکر می‎کنیم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: زائران در مسیر پیاده روی و سفر خود مشکلات و سختی‎های بسیاری را تحمل می‎کنند بنابراین باید با اهداف زیارت امام حسین (ع) آشنا و به آن توجه داشته باشند.

زیارت تجدید عهد با امام حسین (ع) است

وی ادامه داد: زیارت با هدف تجدید عهد، ولایت، طاعت، یاری و تاکید بر جانفشانی و ادامه مبانی نهضت امام حسین (ع) صورت می‎گیرد. این زیارت یکی از بهترین زمان‎ها برای تربیت نفس بر مبنای اخلاق و مبانی مورد تاکید سید الشهدا (ع) است.

حجت الاسلام کربلایی تاکید کرد: روح پاک و نفس قدسی در مرقد امام حسین (ع) حضور دارد پس زائران باید ضمن خودسازی نسبت به اشتباهات گذشته خود توبه کنند تا با روح پاک به این زیارت مشرف شوند.

وی خواستار عدم فخر فروشی نسبت به یکدیگر و اظهار داشت: زائران، دسته‎های عزاداری و موکب‎های حسینی باید اعمال خود را با اخلاص و به دور از هر گونه ریاکاری انجام دهند. خادمان باید با اخلاق نیک و سعه صدر با زائران رفتار کنند و نباید با حرف و یا عملی موجب ناراحتی آنان شوند.

زائران باید حق زیارت را بجا بیاورند

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: این پیاده روی، زیارت و برپایی موکب‎های حسینی در نزد خداوند متعال دارای ارزش و جایگاه والایی است بنابراین در این مسیر نباید کم کاری کرد و باید حق آن را را بجا آورد.

وی ادامه داد: جمعیت زائران هر ساله بیشتر می‎شود و زائران بسیاری از ده‎ها کشور خارجی به مراسم اربعین حسینی می‎آیند. بعضی از زائران برای اولین بار به این مراسم می‎آیند پس باید به گونه‎ای با آنان رفتار کرد که هنگام بازگشت به کشور و منطقه خود یاد اخلاق اسلامی را فراموش نکنند.

حجت الاسلام کربلایی گفت: زائر حقیقی امام حسین (ع) آن کسی است که مراقب رفتار و زبان خود نسبت به هرگونه کلام ناشایست، سخن چینی و غیبت باشد. زائران باید اهتمام جدی نسبت به انجام واجبات شرعی به ویژه فریضه نماز داشته باشند. حضور مبلغان برادر و خواهر در مسیر پیاده روی اربعین حسینی فرصت مناسبی برای تصحیح اعمال عبادی انسان نظیر نماز و روزه است.

وی خواستار عدم اختلاط زنان با مردان نامحرم، حفظ حیا، عفت و رعایت اخلاق نیک شد و افزود: توجه به نظافت، حفظ بیت المال و نصب موکب‎ها در محل‎های مناسب از دیگر مسائل مهمی است که زائران و صاحبان موکب‎ها باید به آن توجه وافری داشته باشند./994/ب901/ف

ارسال نظرات