۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۳۶۴۶۱
یکی از علمای لبنان:

پیروی از توصیه‌های آیت الله سیستانی واجب اخلاقی زائران حسینی است

عضو هیأت شرعی مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان التزام به دستوارت آیت الله سیستانی را واجب اخلاقی تمامی زائران اربعین حسینی دانست.
شیخ قاسم قبیسی عضو شورای عالی اسلامی لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ قاسم قبیسی عضو هیأت شرعی مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با حضور در مجتمع امام حسین(ع) منطقه الشیاح تاکید کرد که فتنه فراگیر تکفیری‌ها امروز به پایان راه خود در منطقه رسیده است.

شیخ قبیسی افزود: زمان بازسازی روابط و تقویت محبت و همکاری میان تمامی گروه‌ها و جریان‌های اسلامی منطقه فرا رسیده است. خداوند این منطقه را مکان نزول وحی، سرزمین پیامبران و رسولان قرار داده است.

وی با بیان آنکه دوری از محبت راستین و همزیستی مسالمت آمیز، کشتار، ویرانی، کینه و دشمنی را به همراه می‌آورد، خاطر نشان کرد: مسؤولان باید صدای فقرا و نیازمندانی را که به دلیل فقر در بیمارستان‌ها پذیرش نشده و فرزندانشان از مدارس طرد شده را بشنوند.

عالم شیعی لبنان ادامه داد: وضعیت بد معیشتی سبب شده تا برخی افراد به راهزنی یا گدایی روی آورند. عده‌ای سودجو نیز از این شرایط سوء استفاده کرده و زمینه را برای نفوذ دشمنان در میان مردم فراهم می‌سازند.

عضو هیأت شرعی مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان همچنین با اشاره به زیارت اربعین اظهار داشت: فرزندان عزیز لبنانی و زائرانی که برای زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین راهی عراق شدند باید بدانند که قدم در بهترین وادی و سرزمین در روی زمین می‌گذارند.

شیخ قبیسی تصریح کرد: پیاده روی اربعین نماد شیعیان برای معرّفی امام حسین(ع) به جهانیان است تا دنیا بداند که پیروان و شیعیان علی(ع) چه کسانی هستند. زائران حسینی در این پیاده‌روی با خدا، پیامبر و اهل بیت(ع) تجدید عهد و بیعت کنند.

وی در پایان با دعوت از زائران به گوش فرا دادن به توصیه‌های مرجع عالیقدر عراق گفت: توصیه‌های آیت الله سیستانی بر زائران کربلا، رعایت اخلاق، ادب، حیا و عفاف، اخلاق رفتاری و عملی را بر همگان واجب می‌سازد./981/ب902/ر

ارسال نظرات