۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۳۶۵۹۷
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

شرکت در پیاده روی اربعین مقدمه تحول عظیم در عزاداران حسینی است

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه اربعین مقدمه تحول عظیم و بلوغ عزاداران حسینی است، گفت: اربعین طلیعه حکومت جهانی سراسر عدل و تولید کننده قدرت سیاسی برای نابودی ظلم و ستم در عالم است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در موکب خدام الحسین(ع) واقع در عمود 1120 مسیر نجف تا کربلا گفت: همایش با شکوه اربعین حسینی فرصت مناسبی برای اندیشیدن است.

وی افزود: محبت اهل بیت(ع) حکمت آفرین است بنابراین کسانی که اولیای الهی و امام حسین(ع) را بیشتر دوست دارند افرادی فهیم‌تر و داناتر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه عزاداری بر مصیبت اهل بیت(ع) یک رسم نیست بلکه تولیدکننده رسم است، ابراز کرد: حقیقت محبت و سوگواری بر مصیبت امام حسین(ع) یک امر نورانی و حرارتی در قلب محبان است که این حرارت نشان از یک امر تکوینی دارد، کسی که به این محبت ایمان داشته باشد می‌داند که عزاداری بر اباعبدالله الحسین(ع) تولید کننده این همایش بزرگ و با شکوه است.

استاد حوزه علمیه درباره اینکه اربعین حقیقت رشد ارتباط انسان با اولیای الهی است، ابراز کرد: امام حسین(ع) ولی خداوند است بنابراین ایشان تنها مختص به شیعیان نیست برای همین ما در همایش با شکوه اربعین شاهد حضور افراد بسیاری از ادیان و مذاهب مختلف از سراسر جهان هستیم و این نوری است که خداوند در قلوب بشر قرار داده است.

اربعین مقدمه تحولی عظیم و بلوغ عزاداران حسینی است

وی اربعین را بلوغ عزاداری بر امام حسین(ع) دانست و گفت: همایش عظیم اربعین نشان از رشد حقیقت محبت به اولیای الهی و آمادگی بشر برای حضور در این مراسم باشکوه است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اربعین مقدمه تحولی عظیم است که باید در عالم به وقوع بپیوندد، همه می‌دانند جهان منتظر این تحول بزرگ است. رهبر معظم انقلاب فرمودند: ما در پیچ تاریخی بسیار مهمی در عالم قرار داریم؛ امروز در فرهنگ جامعه بشری موسیقی و سرگرمی‌های مبتذل به عنوان یک هنر تکراری شناخته شده و دیگر سخن نویی برای مردم ندارد برهمین اساس امروز در حال ریزش و نابودی است و مردم جهان در انتظار تغییر و تحولی اساسی به سر می‌برند که این امر در اربعین حسینی تجلی می‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: اربعین در حال معرفی یک فرهنگ و فکر نو برای تغییر و تحول جامعه است بنابراین اربعین جهت چگونگی تغییر تحول و محبت به سوی ولی خدا را به ما نشان می‌دهد.

طلیعه حکومت جهانی سراسر عدل، اربعین است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اربعین تولید کننده قدرت سیاسی است، گفت: معنویت ناب محبت به ولی خدا، محور همایش بزرگ اربعین است که قدرت سیاسی تولید می‌کند و نتیجه این قدرت سیاسی شکل دهی حکومت عدل جهانی است.

وی ادامه داد: قدرت اربعین به قدری زیاد و غیر قابل توصیف است که اگر گفته شود اربعین مانده تا داعش سقوط کند و یا بگویند اربعین مانده تا استقلال و مقاومت مومنان منطقه را در برابر مستکبران جهان که درصدد به آتش کشاندن کشورهای اسلامی بودند را به جهان نشان دهد در این امر کم گفته شده و باید از اینگونه سخنان عبور کرد چرا که اربعین با تولید چنین قدرت سیاسی می‌تواند تاریخ ظلم و ستم را در عالم پایان دهد پس اربعین طلیعه حکومت جهانی سراسر عدل است.

این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به اینکه محبت به اهل بیت(ع) تولید کننده قدرت سیاسی است، تصریح کرد: انقلاب ثمره محبت به اهل بیت(ع) بود و امروز این محبت با ایجاد تغییر و تحول در منطقه زمینه ساز قدرت بخشیدن به ولی خداوند شده است؛ بنابراین محبت به اهل بیت(ع) سبب افزایش ایمان و قدرت مومنان می‌شود و اربعین در حال ایجاد این قدرت عظیم است./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات