۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۳۶۷۴۶
عضو مجلس اسلامی علمای بحرین در گفت‌وگو با رسا:

محاصره منزل آیت الله عیسی قاسم با پهبادها و کماندوها تشدید شده است

عضو مجلس اسلامی علمای بحرین با اشاره به وضعیت بحرانی کشور تاکید کرد که کماندوها و پهبادها منزل آیت الله عیسی قاسم را به محاصره درآوردند.
شیخ محمد خجسته

حجت الاسلام شیخ محمد خجسته عضو مجلس اسلامی علمای بحرین و از مبارزان انقلابی این کشور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا با اشاره به آخرین تحولات بحرین گفت: تظاهرات در بحرین پایان نیافته بلکه به صورت شبانه روزی ادامه دارد. گروه‌های مختلف انقلابی مردم را به برگزاری تظاهرات علیه رژیم آل‌خلیفه دعوت می‌کنند. هرچند میزان حضور مردم در این تظاهرات اعتراضی با توجه به شرایط هر منطقه متفاوت است اما در روزهای گذشته شاهد حضور گسترده مردم در خیابان‌ها بودیم.

حجت الاسلام خجسته افزود: این روزها اخباری مبنی بر اعتصاب غذای زندانیان انقلابی در زندان‌های رژیم آل‌خلیفه شنیده می‌شود. بیش از 9ماه است که مسؤولان زندان‌ها به برخی از رهبران انقلابی اجازه ملاقات با خانواده‌هایشان را نمی‌دهند. رأی‌هایی که در روزهای گذشته علیه برخی از انقلابیان صادر شد مانند حبس ابد، سلب تابعیت و محکومیت‌های طولانی مدت سبب شد تا تظاهرات بسیار گسترده‌ای در بحرین شکل بگیرد و مردم به نشانه اعتراض به خیابان‌ها بیایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محاصره منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر انقلابیان بحرین خاطر نشان کرد: محاصره منزل آیت الله عیسی قاسم همچنان ادامه دارد اما در این روزها مساله فراتر از حصر است. نیروهای امنیتی و کماندوها از شهرهای اطراف به سمت منطقه الدراز راهی شده و در نزدیکی منزل آیت الله عیسی قاسم مستقر شدند. به گفته برخی شاهدان عینی هواپیماهای شناسایی بر فراز منزل آیت الله عیسی قاسم به پرواز درآمده و دوربین‌ها پیاپی تصویر ضبط می‌کنند. برخی افراد معتقدند که آل‌خلیفه به دنبال بازسازی صحنه جنایت دستگیری حامیان آیت الله عیسی قاسم و محاصره منزل ایشان است.

عضو ارشد مجلس اسلامی علمای بحرین همچنین با تشریح جزئیات تبعید ابراهیم کریمی از رهبران انقلابی به نجف اشرف ادامه داد: برادر عزیزمان ابراهیم کریمی در سال 2012م به همراه سی و دو نفر دیگر از شخصیت‌های انقلابی سلب تابعیت شدند. پس از آن حکمی علیه وی مبنی بر ترک کشور صادر شد. ابراهیم کریمی به اتهام اهانت به دولت همسایه یعنی عربستان، توهین به پادشاه و حمل مواد منفجره که در حقیقت ترقه‌هایی برای اعیاد بود، به دوسال و یکماه حبس و پرداخت 2100 دینار بحرینی محکوم شد. چندی پیش محکومیت وی به پایان رسید اما بلافاصله به فرودگاه و از آنجا به نجف اشرف تبعید شد.

شیخ خجسته با تبیین مشکلات پیش روی بحرین در ارتباط با کشورهای همسایه اظهار داشت: وضعیت بحرین بسیار تاسف‌بار است. رژیم بحرین غلام حلقه به گوش عربستان و امارات است. پادشاه بحرین هیچ صلاحیتی برای تصمیم‌گیری در مسائل داخلی را بدون جلب رضایت این دو کشور ندارد. هر تصمیمی که حاکم بحرین اتخاذ می‌کند از سوی آل سعود و ال نهیان به وی دیکته شده و پادشاه بحرین تنها اجرا کننده این دستورات است.

وی در پایان تصریح کرد: قطع رابطه با قطر و یا بازداشت کورکورانه انقلابیان و سایر اقدامات انجام شده از سوی آل‌خلیفه یک خودکشی تمام عیار است. آل‌خلیفه از نوک پا تا فرق سر در بحران فرو رفته و نمی‌داند که چگونه از این مهلکه خارج شود. رژیم آل‌خلیفه از حل مشکلات داخلی و خارجی عاجز است به عنوان مثال در همین چند روز اخیر شاهد آزادی چندین فعال حقوقی و سیاسی بودیم اما بلافاصله پس از آزادی احکام شدیدی مانند حبس ابد علیه آنها صادر شد. به نظر می‌رسد که رژیم آل خلیفه در باتلاقی فرو رفته که راه بیرون آمدن از آن را نمی‌داند./981/ب914/ر

ارسال نظرات