۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۳۶۷۹۰
استاد حوزه علمیه خواهران تبیین کرد؛

علت زیارت امام حسین از سوی انبیای الهی

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه تمام انبیای الهی سرزمین کربلا و بارگاه امام حسین(ع) را زیارت کرده اند، گفت: زیارت امام حسین(ع) به منزله زیارت عرش خداوند است.
کربلا بین الحرمین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم وفادار، استاد حوزه علمیه خواهران، امروز در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در روایات، بر زیارت امام حسین (ع) بسیار تاکید شده و ثواب بسیار زیادی برای آن بیان شده است، گفت: در یکی از روایت ها بیان شده، کسی که در روز عاشورا قبر امام حسین(ع) را زیارت کند همانند این است که خداوند را در بالای عرش او ملاقات کرده است.

وی افزود: به دلیل همین ثواب ها است که تمامی انبیای الهی از حضرت آدم تا حضرت خاتم(ع) زمین کربلا را زیارت کرده اند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: در یکی از روایت ها به زیارت سرزمین کربلا و بارگاه امام حسین(ع) از سوی حضرت موسی(ع) اشاره شده و بیان شده که حضرت موسی(ع) به همراه فوجی از فرشتگان زا صبح تا شام زائر قبر امام حسین(ع) بوده اند.

وفادار ادامه داد: زیارت امام حسین(ع) نه تنها در زندگی دنیوی از انسان دستگیری کرده بلکه هزاران فرشته در هنگام مرگ زائر قبر امام حسین(ع) به بالین او آمده و از خداوند برای او طلب مغفرت و آمرزش می کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه عاشورا تجلی عملی اعمال حج در عالم واقع است، گفت: در عاشورا امام حسین(ع) شیطان بزرگ را رمی کرد و با شهادت خود سنگی را به جانب شیطان و حکومت شیطانی پرتاب کردند که برای هیشه پایه های حکومت طاغوت را متزلزل کرد.

وی افزود: در کربلا و در روز عاشورا تنها کسانی که به عرفات و معرفت واقعی دست پیدا کرده بودند در حریم ولایت مانده و از امام حسین(ع) حمایت کردند و در کنار ایشان به شهادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: این در حالی است که در سپاه یزید حاجیان زیادی بودند که در مکه سر تراشیدند و قربانی کردند؛ اما چون به درک مراتب توحید و مقام ولایت نرسیده بودند با وجود اعمال حج در مقابل امام زمان خود ایستاده و در زمره طاغوتیان قرار گرفتند.

وفادار تصریح کرد: در سفر حج حضرت ابراهیم(ع) قرار بود حضرت اسماعیل(ع) قربانی شود اما این امر به رحمت الهی محقق نشد؛ در حالی که امام حسین(ع) در کربلا 72 قربانی که هر کدام از آنها نفر جایگاهی مانند حضرت اسماعیل(ع) داشتند را به عنوان قربانی تقدیم درگاه الهی کردند.

وی ادامه داد: چشمه زمزم بر حضرت اسماعیل(ع) جوشید در حالی که امام حسین(ع) در کنار آب که مهریه مادرشان بود تشنه کام به شهادت رسیدند که این موضوع علت ثواب فراوان زیارت امام حسین(ع) را نسبت به سفر حج تبیین می کند/968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات