۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۳۶۹۸۲
در حاشیه جلسه هیأت دولت؛

امیری: به دنبال دولتی کردن رسانه‌ها نیستیم

معاون پارلمانی رییس جمهور در مورد لایحه نظام جامع رسانه‌ای گفت: ما به دنبال این موضوع هستیم که وضعیت اصحاب رسانه و خبرنگاران از هرحیث خوب شود، بنابراین اگر پیشنهاد یا انتقادی وجود داشته باشد حتما آن را در دولت برسی می‌کنیم ولی به هیچ‌وجه به دنبال دولتی کردن رسانه‌ها نیستیم.
امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره لایحه نظام جامع رسانه‌ای، گفت: این لایحه تضمین‌کننذه حقوق خبرنگاران و اصحاب رسانه خواهد بود.

وی ادامه داد: در این لایحه رویکرد ما تضمین حقوق اصحاب رسانه است، برای همین امر در حدود یک سال است که در کمیسیون دولت اعضای فرهنگی دولت کار کارشناسی روی پیش‌نویس این لایحه انجام داده‌اند.

معاون پارلمانی رییس جمهور یادآور شد: این لایحه می‌تواند در جهت ساماندهی نظام جامع رسانه‌ای، تضمین حقوق کلیه کسانی که در حوزه رسانه فعالیت می‌کنند کمک کند، این لایحه دارای نوآوری‌های جدیدی است.

امیری تأکید کرد: در واقع اداره امور رسانه‌ای به نوعی از سوی خود اصحاب رسانه انجام می‌شود که با اصول دموکراسی کاملاً سازگاری دارد.

وی افزود: پیش‌نویس این لایحه در دولت مطرح شده است، اعضای دولت نیز نظراتی در این باره ارائه کرده‌اند که سبب برگشت لایحه به کمیسیون فرهنگی دولت شد که از این رو قرار است در سایت وزارت ارشاد و سایت دولت این پیش‌نویس مجدداً قرار گیرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور، ابراز داشت: ما نیاز داریم که صاحب‌نظران، اصحاب رسانه و خبرنگاران چنانچه نظری در جهت تکامل و بهبود این پیش‌نویس لایحه دارند ارائه دهند.

امیری در پایان گفت: ما به دنبال این موضوع هستیم که وضعیت اصحاب رسانه و خبرنگاران از هر حیث خوب شود، بنابراین اگر پیشنهاد یا انتقادی وجود داشته باشد حتما آن را در دولت برسی می‌کنیم.

وی در پایان گفت: نکته‌ای که در این لایحه وجود دارد این است که به هیچ‌وجه رویکرد دولتی کردن موضوع رسانه در این لایحه وجود ندارد./816/۲۰۲/ح

ارسال نظرات