۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۳۶۹۸۹

شیخ الازهر با پاپ فرانسیس دیدار کرد

شیخ الازهر با هدف شرکت در نشست گفت‌وگوی تمدن‌ها قاهره را به مقصد روم ترک و با پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان جهان دیدار کرد.
احمد طیب و پاپ فرانسیس

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر عصر دیروز سه شنبه با پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان جهان در رم ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار که در تاریخ مصر کم‌نظیر است، اولین دیدار میان دو طرف نیست بلکه استمرار سیاست تقویت گفت‌وگوی تمدن‌ها میان شرق و غرب و هماهنگی بیشتر میان الازهر و واتیکان در راستای تقویت فرهنگ صلح و گسترش فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز میان ملت‌ها و دولت‌ها و حمایت انسان‌ها از خشونت و افراط گرایی است.

همچنین موضوعات منطقه‌ای، اختلافات قومیتی، خشونت‌گرایی به نام دین، تعصب نژادی، گسترش صلح و همزیستی مسالمت آمیز، تقویت فرهنگ مساوات، عدالت و برابری از مهمترین محورهای گفت‌وگو میان شیخ الازهر و پاپ فرانسیس بود.

احمد طیب شیخ الازهر در این دیدار بر ضرورت همکاری مشترک مبتنی بر گفت‌وگوی جدی میان تمامی گروه‌ها و جریان‌ها برای حل اختلافات و نیز برائت ادیان آسمانی از جنایات و ادعاهای خشونت گرایان و افراط‌گرایان تاکید کرد.

از سوی دیگر پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان جهان نیز ضمن خوشامد به شیخ الازهر از تلاش‌های شبانه روزی احمد طیب در گسترش صلح و دوستی در جهان تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است احمد طیب شیخ الازهر صبح دیروز سه شنبه برای شرکت در سومین نشست جهانی «شرق و غرب به سوی گفت‌وگوی تمدنی» قاهره را به مقصد روم ترک کرد./981/ب902/ر

ارسال نظرات