۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۳۷۲۰۰
حجت الاسلام والمسلمین عندلیب زاده:

انتقال درست شعائر دینی به مردم رسالت طلاب و روحانیان است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: وظیفه طلاب و روحانیان در حال حاضر این است که به درستی معارف الهی و شعائر دینی را به مردم برسانند.
حجت الاسلام و المسلمین عندلیب زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد عندلیب زاده، استاد درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری اربعین حسینی در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) بیان داشت: شعائر حسینی از چند جهت مورد هجمه است، نخست شبکه های ماهواره ای، دوم روشنفکرمآب ها، سوم عده ای از مداح نماها.

وی تصریح کرد: عده ای به ظاهر مسلمان که جیره خوار انگلیس و آمریکا هستند به اسم شبکه های شیعی در حال ضربه زدن به شعائر الهی هستند این افراد تحت عنوان احیای شعائر حسینی به معارف دینی ضربه می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین عندلیب زاده گفت: عده ای با سخنرانی های ضعیف و عده ای با عزاداری هایی که در شان اهل بیت(ع) نیست و یا افرادی روشن فکر درصدد تضعیف شعائر حسینی هستند.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه سنگنی مبلغان خاطرنشان کرد: وظیفه طلاب و روحانیان در حال حاضر این است که به درستی معارف الهی و شعائر دینی را به مردم برسانند.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از شبهه های موجود در فضای مجازی برای تضعیف شعائر حسینی این است که رسیدگی به فقرا اهمیت بیشتری نسبت به عزاداری حسینی دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: امام حسین(ع) برای احیای دین الهی هر چه داشت داد؛ از این رو مساله پاسداری از دین الهی وظیفه ای دینی به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت احیای شعائر الهی ابراز داشت: قیام امام حسین(ع) به ما شیعیان آموزش می دهد که در راه احیای شعائر الهی و مبارزه با بدعت ها باید تا پای جان ایستادگی کنیم.

وی در پایان با اشاره به راهپیمایی جهانی اربعین حسینی مطرح کرد: راهپیمایی اربعین حسینی احیاکننده اسلام، مکتب تشیع، قرآن کریم و شعائر الهی است است./979/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات