۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۳۷۳۱۲
آیت الله صفایی بوشهری:

آل سعود با دخالت در لبنان به دنبال جبران شکست های خود در منطقه است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: آل سعود نخست وزیر لبنان را دعوت و او را مجبور به استعفا می کنند؛ زیرا آنها به دنبال این هستند که شکست خود در سوریه، عراق و یمن را به این شکل جبران کنند.
آیت الله صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم اربعین حسینی و دیدار هیئات مذهبی دانشجویان گفت: انقلاب اسلامی ایران در این چند دهه ای که از آن می گذرد به بسیاری از اهداف خود دست پیدا کرد و افق آن امید بخش است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: هر چند به بسیاری از آرمان ها و ارزش های اسلامی دست نیافته ایم اما راه صحیح است.

خطیب جمعه بوشهر به برخی انقلاب های رخ داده اشاره کرد و گفت: در آمریکای لاتین انقلاب های متعددی اتفاق افتاد اما این انقلاب ها آرام آرام از مسیر خود خارج شده اند و به هدف خود نرسیدند؛ اما انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام راحل(ره) و بعد از آن مقام معظم رهبری و نیز ولایتمداری مردم و خدمتی که خدمتگزاران این نظام کردند به راه خود ادامه می دهد.

وی افزود: هرچند استکبار جهانی با توطئه ها و دسیسه های خود و تطمیع و خرید افرادی در منطقه و فشارهای بسیار  به دنبال این است که قطار انقلاب را از ریل خارج کند اما نتوانسته به هدف خود برسد.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: آرمان های انقلاب مبارزه با آمریکا، کمک به مستضعفان، مردم سالاری دینی و ولایتمداری بود که در حال حاضر این موارد وجود دارد؛ هرچند اهدافی هم داریم که گام به گام باید آنها را برداریم، باید در این مسیر ثابت قدم بود و تحت تاثیر دشواری ها قرار نگرفت.

امام جمعه بوشهر انقلاب اسلامی ایران را یکی از بزرگترین تحولات تاریخ بشر عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود این که استکبار جهان علیه این انقلاب بود اما این انقلاب محکم و استوارتر پابرجاست، در مقابل توطئه های دشمن خواهد ایستاد و با هدایت های رهبر معظم انقلاب به راه خود ادامه می دهد.

وی به روز جهانی علم پرداخت و گفت: علم در خدمت توسعه است و یکی از ارکان پیشرفت و اقتدار این نظام است. در این زمینه مقام معظم رهبری بارها به مسؤولان نظام نسبت به توسعه و پیشرفت دانش بنیان و جنبش دانشجویی تاکید داشته اند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جهان استکبار به دنبال انحصار علم است اظهار داشت: مسؤولان باید به فکر باشند و در آموزش و پرورش به اجرای پیوست های فرهنگی و به نخبگان توجه داشته باشند؛ چندی است که شتاب علمی کشور کُند شده است. استان بوشهر با این جوانانی که دارد می تواند نمونه ای در علم بوده و الگو برای کشور باشد.

آیت الله صفایی بوشهری به پیش رو بودن هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: لازم است در عرصه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه ای صورت گیرد  و نسبت به گسترش فرهنگ کتابخوانی در مساجد، مدارس و محیط های عمومی و خانه برنامه داشت.

وی توسعه زیرساخت های کتابخانه های عمومی و تخصصی، اهدای کتاب، حمایت از کتابخانه ها، وقف کتابخانه و کتاب، تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز و توسعه کتابخانه های مجازی را از راه های گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی اقدامات خوبی صورت گرفته اما با وضعیت آرمانی فاصله داریم.

نماینده ولی فقیه در استان به تحولات منطقه و شرارت های آمریکا و رژیم صهیونیستی به دست شیوخ مرتجع عربستان سعودی اشاره کرد و با محکوم کردن این آتش افروزی ها گفت: آل سعود نخست وزیر لبنان را دعوت و او را مجبور به استعفا می کند. آنها به دنبال این هستند که شکست خود را در سوریه و عراق و یمن را به این شکل جبران کنند و در امور یک کشور به این شکل دخالت کنند.

وی افزود: این طرح جدید آمریکاست که وقتی از عراق و سوریه ناامید شدند الان به جان لبنان افتادند؛ عربستان از زمانی که آل سعود در آن مسؤول شده جز تفرقه در منطقه و بین مسلمانان چیزی برای اسلام نداشته است و به زودی شاهد سقوط این رژیم جنایتکار خواهیم بود.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود با قدردانی از ستاد اربعین استان و هیئات مذهبی در برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین در بوشهر ابراز داشت: نظم نوین جهان آینده به نام حسین(ع) و راه آن رقم خواهد خورد./833/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات