۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۳۷۴۲۹
همزمان با دهه پایانی ماه صفر؛

۲۰ کاروان پیاده از شیروان عازم مشهد مقدس می‌شوند

رییس تبلیغات اسلامی شیروان گفت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر ۲۰ کاروان پیاده شامل چهار هزار و ۵۵۰ زائر از این شهرستان عازم مشهد مقدس می‌شوند.
حجت الاسلام محمود عزیزی- امام جمعه موقت شیروان

حجت‌الاسلام محمود عزیزی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از مشارکت ۲۵ مبلغ در اجرای برنامه‌های اربعین حسینی در شیروان خبر داد و با اشاره به اهمیت موضوع تبلیغ دین، اظهار کرد: این تعداد مبلغ به مناسبت اربعین حسینی، با هدف ترویج فرهنگ عاشورا، تبیین فلسفه قیام اباعبدالله و آشنایی نسل جوان با اهداف قیام امام حسین (ع) در اماکن مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها و هیأت‌های مذهبی مناطق شهری و روستایی این شهرستان به تبلیغ پرداختند.

وی افزود: به غیر از این ۲۵ مبلغ که برای اجرای برنامه‌های اربعین حسینی در سطح این شهرستان مشارکت داشتند و بیشتر در روستاها فعالیت کردند، تعدادی از مداحان برتر هم در این ایام در نقاط مختلف شیروان برنامه‌هایی داشتند که تحت نظارت این اداره فعالیت کردند.

حجت‌الاسلام عزیزی اظهار کرد: تمامی روحانیان بومی بودند که بیشتر آن‌ها از ابتدای ماه محرم و ماه صفر به اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی در سطح شهر و روستا می‌پرداختند.

وی اقامه نماز جماعت، سخنرانی در آیین‌های عزاداری اباعبدالله (ع)، مداحی و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی را از عمده فعالیت‌های روحانیان اعزامی در ماه‌های محرم و صفر عنوان کرد.

حجت‌الاسلام عزیزی گفت: کار اعزام روحانی به مناطق مختلف شهرستان همه‌ساله در مناسبت‌های مختلف سال شامل ماه‌های رمضان، محرم و صفر، دهه فجر، ارتحال امام خمینی(ره) و اعیاد شعبان انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همزمان با دهه پایانی ماه صفر ۲۰ کاروان پیاده از شیروان برای زیارت و سوگواری آخر ماه صفر به مشهد مقدس اعزام می‌شوند، اضافه کرد: حرکت نخستین کاروان پیاده‌روی با حضور ۳۵۰ نفر از زائرین امام رضا (ع) به مشهد آغاز شده است.

حجت‌الاسلام عزیزی افزود: بیش از چهار هزار و 500 نفر جمعیت از این شهرستان در ایام شهادت امام رضا (ع) و ۲۸ صفر در مشهد مقدس حضور خواهند یافت.

وی اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده جلسات هماهنگی این برنامه برای پیگیری امور مربوط به پیاده‌روی حرم امام رضا (ع) با عنوان قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی برگزار شد.

رییس تبلیغات اسلامی شیروان گفت: این نهاد امور مربوط به کاروان‌های پیاده قبل از حرکت، زمان حرکت، در مسیر حرکت، استقرار در مشهد مقدس و بازگشت را رصد و پیگیری خواهد کرد تا در صورت بروز هر نوع مشکل نسبت به رفع آن اقدام کند./9314/ت302/ب1

ارسال نظرات