۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۵۳۷۴۳۸
آیت الله کعبی:

گسست درونی و فروپاشی آل سعود آشکارتر شده است

آیت الله کعبی گفت: اختلافات خانوادگی آل سعود امروزه در قالب مبارزه با فساد و قهرمان سازی های شخصیتی به اوج خود رسیده است.
آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تحولات اخیر صورت گرفته در درون آل سعود اظهار داشت: چنین تحولاتی نشان دهنده سلطه آمریکایی ها و تلاش برای ارائه اسلام آمریکایی با نگاه لیبرالی و قهرمان سازی برای نجات آل سعود از سقوط است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه گرایش های تکفیری ها و داعشی، وهابیت سنتی و هم پیمان آل سعود، اسلام لیبرالی (توجه به بی بند و باری اخلاقی و فساد اخلاقی) در عربستان سعودی ریشه دوانیده است، افزود: نظام آل سعود توسط هم پیمانان این سه گرایش تهدید می شود ضمن اینکه اسلام لیبرالی، هویت درونی جامعه عربستانی و نظام آل سعود را تهدید می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در این بین آمریکا با روی کار آوردن بچه ناپخته جاهل فرمانبر با گرایش های لیبرالی می خواهد در برابر وهابیت سنتی، داعشی ها و تکفیری ها مدلی از اسلام لیبرالی و سنتی های مذهبی را با هم تلفیق کند و به تقویت برنامه های محمدبن سلمان با رویکرد به ظاهر اصلاح طلبانه توأم با مجموعه آزادی های مدنی و مبارزه با فساد بپردازد.

آیت الله کعبی تصریح کرد: به نظر می آید وهابیت و دربار سنتی قوی تر از بن سلمان بوده و در کنار اقدامات و تحرکات داعشی ها و تکفیری ها نظام آل سعود را دچار تشتت و گسست درونی و فروپاشی هویتی کرده و دستگیری های اخیر به ظاهر در چارچوب کمیته فساد است.

وی با بیان اینکه چنین کمیته ای یک شبه نمی تواند نیروهای فاسد را شناسایی و دستگیر کند، خاطرنشان شد: فهرست منتشر شده شاهزاده های دستگیر شده عربستانی در برگیرنده مخالفان قدرت گیری محمد بن سلمان است؛ به نظر می آید اختلافات خانوادگی آل سعود امروزه در قالب مبارزه با فساد و قهرمان سازی های شخصیتی به اوج خود رسیده است./9456/ب۳۰۲/ر

ارسال نظرات