۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۳۷۴۶۷
روحانی اهل سنت لبنان:

سخنان سید حسن نصرالله در اوج عقلانیت و مصلحت نگری بود

رییس اتحاد علمای مقاومت سخنان روز گذشته «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را واقع بینانه و در اوج عقلانیت و مصلحت نگری خواند.
شیخ ماهر حمود

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ «ماهر حمود» رییس اتحاد علمای مقاومت و روحانی اهل سنت لبنان، سخنان روز گذشته «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را واقع بینانه و در اوج عقلانیت و مصلحت نگری خواند.

شیخ حمود در گفتوگو با  «العهد» با تاکید بر اینکه «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در عربستان ربوده شده، آن را به منزله «دست اندازی و تعدی عربستان به لبنان» و اقدامی «کاملا مردود» خواند.

حمود افزود: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنان روز گذشته خود تاکید زیادی بر ثبات لبنان داشت و این سخنان کاملا واقع بینانه و بیانگر واقعیت ها بود.

شیخ «بلال سعید شعبان» روحانی دیگر اهل سنت لبنان نیز در گفت و گو با العهد تصریح کرد: اتفاقات اخیر با وجود خطرناک بودن، لبنانی ها را با یکدیگر متحد کرد.

وی افزود: بعد از بازگشت سعد الحریری به لبنان شاهد صف بندی های سیاسی تازه ای خواهیم بود.

شعبان خواستار بازنگری در حادثه ترور «رفیق الحریری» نخست وزیر فقید لبنان با توجه به رویداد امروز و ربوده شدن و بازداشت سعد الحریری شد.

شیخ «حسام العیلانی» امام جماعت مسجد غفران در شهر صیدا نیز سخنان دبیرکل حزب الله را «توصیف واضح و روشن مسائل و نشان دهنده جرات و مسؤولیت پذیری و صداقت همیشگی او» دانست و گفت: سید حسن نصرالله به طور موشکافانه مساله را مورد بررسی قرار داد.

روحانی اهل سنت لبنان گفت: همه غیرتمندان در لبنان تحولات اخیر و بحران به وجود آمده در کشور را باید از این منظر مورد توجه قرار دهند چون سخنان سید حسن نصرالله ناشی از اهتمام شدید او به کشور و با هدف بازگرداندن کرامت به مردم لبنان بود.

سیدحسن نصرالله در سخنان روز جمعه خود استعفای سعد الحریری را ناشی از اجبار سعودی ها دانست و گفت: اهانت سعودی ها به نخست وزیر لبنان توهین به همه لبنانی هاست.

وی با تاکید بر ضرورت بازگشت سعد الحریری به لبنان گفت: ما نیز همصدا با جریان المستقبل و فراکسیون المستقبل خواهان بازگشت الحریری به لبنان هستیم. مهم نیست بعدا چه اتفاقی می افتد، ممکن است وقتی الحریری بازگردد از استعفای خود برگردد، ممکن است بر استعفای خود پافشاری کند، حتی ممکن است علیه حزب الله جنگ به راه بیندازد؛ در حال حاضر اینها اهمیتی ندارد، آنچه اکنون مهم است اینکه الحریری به کشور بازگردد./۸۴۷/ب۱۰۲/ر

منبع: ایرنا

ارسال نظرات