۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۵۳۷۴۹۸
آیت الله نعیم آبادی:

ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت رسانه ها برای اجرای طرح ملی ملکوت در هرمزگان

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ضمن استقبال از اجرای طرح ملی ملکوت در استان، گفت: در راستای اجرای این طرح باید از ظرفیت رسانه ها به ویژه صدا و سیما بیش از پیش استفاده شود.
آیت الله نعیم آبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و رییس شورای فرهنگ عمومی استان در نشست شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان ضمن تجلیل از جایگاه جامع مرجع دینی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، از ایشان به عنوان برکات تاریخ تشیع یاد کرد.

وی از آیت الله العظمی جوادی آملی درخواست کرد که به شاگردانشان دستور دهند تا آثار ارزشمندشان را برای جامعه قابل فهم کنند تا آحاد مردم از برکات آثار ایشان بهره مند شوند.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ضمن استقبال از اجرای طرح ملی ملکوت در استان، تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح از ظرفیت رسانه ها به ویژه صدا و سیما بیش از پیش استفاده شود.
 
وی با اشاره به پیشنهاد معاون فرهنگی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در رابطه با راه اندازی مرکز تفسیر، اظهار داشت: همه دستگاه ها و نهادها در استان هرمزگان آماده همکاری برای تحقق این مهم هستند.

ابوالفضل خراسانی معاون فرهنگی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء به تاریخچه شکل گیری طرح ملی ملکوت اشاره کرد و گفت: طرح ملی ملکوت در راستای لبیک گویی به فرامین مقام معظم رهبری(حفظه الله) در رابطه با درخواست معظم له از مراجع عظام در راستای کمک به مباحث فرهنگی نظام ازسال 1391 به همت بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی کلید خورد.

وی در ادامه به تشریح ابعاد مختلف طرح ملی ملکوت پرداخت و افزود: یک بخش طرح به عنوان جشنواره تحت عنوان ذوالقربی برگرفته از کتاب «فنای ادب مقربان» که شرح زیارت جامعه کبیره می باشد، تعریف شده است.
 
خراسانی با بیان اینکه رصد نیازهای فرهنگی، اجتماعی و معرفتی جامعه را از ابتدایی ترین کارها در راستای اجرای طرح ملی ملکوت برشمرد و تصریح کرد: در این مرحله به نیازهای افراد جامعه در سه سطح نخبگان(اساتید حوزه ها و دانشگاه ها)، میانی(طلاب و دانشجویان) و عمومی(آحاد مردم) پاسخ داده می شود.
 
وی از نگارش مقاله، کتاب، خلاصه نویسی، پایان نامه نویسی، مسابقات اینترنتی، مکاتبه ای، هنری و ادبی به عنوان دیگر بخش های طرح ملی ملکوت نام برد و بیان کرد: کتاب های معرفی شده در این طرح از آثار آیت الله العظمی جوادی آملی است.
 
معاون فرهنگی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء از تدوین کتابی با عنوان الگوی بازار اسلامی در راستای تبیین آداب بازار، اخلاق بازار، مبانی بازار خبرداد و گفت: طرح هویت علم و ارتباط معلم و دانش آموز نیز از دیگر برنامه های در دست اجراست.
 
وی با اشاره به چاپ کتاب مفاتیح الحیات اثر آیت الله العظمی جوادی آملی در تیراژ دو میلیون جلد، اظهار کرد: بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء این آمادگی را دارد که مرکز تخصصی تفسیر قرآن را در استان هرمزگان راه اندازی کند./۸۵۱/د
۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات