۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۳۷۵۵۷
حجت الاسلام علوی تهرانی:

امام حسین انسان را به خدا و مبدأ وجودی خویش متصل می‌کند

رییس بنیاد فارس المؤمنین گفت: دشمن با گریه بر معصومین دیگر کاری ندارد اما با گریه بر امام حسین(ع) سخت مخالف است زیرا کم نبودند کسانی که بدون استدلال و برهان در مجالس امام حسین(ع) راه هدایت و مسیر حق را پیدا کردند.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المؤمنین در مراسمی که صبح امروز در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، درباره فضیلت اشک و گریه بر امام حسین(ع) و اهمیت حزن و تباکی بر مصبت ایشان، گفت: امت پیامبر اکرم(ص) به دلیل ده ویژگی که در روایات ذکر شده بر امت‌های دیگر برتری دارند که یکی از آنها زنده نگه داشتن قیام عاشورا، عزاداری، گریه کردن و تباکی بر مصیبت نوه پیامبر اکرم(ص) است که پاداش آن زندگی جاودانه در بهشت است.

وی افزود: گریه بر امام حسین(ع) مطالبه حضرت فاطمه(س) است که پیامبر اکرم(ص) وعده داده گریه کنندگان بر امام حسین(ع) را همراه خود وارد بهشت خواهد کرد.

گریه بر امام حسین انسان را به خدا و مبدأ وجودی خویش متصل می‌کند

رییس بنیاد فارس المؤمنین ابراز داشت: وجود نازنین امام حسین(ع) در روز عاشورا سیزده وداع داشتند که یکی از آنها وداع با امام سجاد(ع) بوده است که از ایشان خواستند گریه بر امام حسین(ع) را از شیعیان مطالبه کنند و هنگام نوشیدن آب یاد ایشان باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین بسیار سفارش شده که در زندگی برای هر چیزی خواستید گریه کنید، آن را به اشک بر امام حسین(ع) گره بزنید زیرا گریه بر ایشان تمام گناهان و آلودگی‌ها را از بین می‌برد. گریه بر امام حسین(ع) انسان را به خدا و مبدأ وجودی خویش متصل می‌کند و این سنت خداست که انسان از طریق انسان کامل یعنی امام معصوم، ولی الله و حجت الله به خدا وصل شود.

دشمن، با گریه بر امام حسین سخت مخالف است

حجت الاسلام علوی تهرانی اظهار داشت: گریه بر امام حسین(ع) برای تخلیه روحی نیست بلکه برای این است که با این اشک‌ها به خدا نزدیکتر می‌شویم و این راهِ قرب به سوی حضرت حق است، حتی سفارش شده برای گریه بر امام حسین(ع) وضو داشته باشید و آدابی را رعایت کنید.

رییس بنیاد فارس المؤمنین با بیان اینکه امام حسین(ع) میانبر خلقت است، گفت: حتی دشمن هم با گریه بر معصومین دیگر کاری ندارد اما با گریه بر امام حسین(ع) سخت مخالف است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کم نبودند کسانی که بدون استدلال و مدرک و برهان در مجالس امام حسین(ع) راه هدایت را پیدا کردند و در مسیر حق قرار گرفتند به همین علت است که این امام بزرگوار را مصباح الهدی و سفینه النجات می‌نامند./966/پ202/ب1

ارسال نظرات