۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۵۳۷۶۴۴
حجت الاسلام نصوری:

امام شناسی مهم ترین درس زیارت اربعین برای شیعیان است

استاد حوزه علمیه قم گفت: مهم ترین شاخصه سلمان فارسی امام شناسی بود و درس امروز زیارت اربعین نیز برای امت اسلامی امام شناسی است.
پرچم گنبد امام حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصوری، در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که خداوند از انسان ها انتظارات زیادی دارد زیرا توانمندی های انسان بسیار زیاد است، گفت: اگر انسان زندگی خود را توحیدی و خدایی کند عملا در مسیری قرار می گیرد که اهل بیت(ع) به عنوان راهنمای انسان به انسان ها فخر فروخته و چنین بندگانی را مایه اعتبار و آبروی خویش می دانند.

وی افزود: ملاک تشخیص زندگی توحیدی از زندگی غیر توحیدی عمل به فرامین و رهنمودهای اهل بیت(ع) است و هر اندازه که انسان به رهنمودها و فرامین اهل بیت(ع) عمل کند به همان اندازه در مسیر توحید خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: روزی یکی از صحابه امام صادق(ع) از ایشان پرسید که چرا شما سلمان فارسی را به عنوان الگوی ما شیعیان و مسلمانان معرفی می کنید در حالی که از زمان شما تا زمان سلمان بیش از چند قرن گذشته آیا اشخاصی دیگری نبودند که مانند سلمان باشند که امام صادق(ع) در پاسخ فرمودند شخصیت های دیگری بودند اما سلمان فارسی در زندگی خویش سه کار را انجام می داد و التزام عملی به فرامین ما اهل بیت(ع) داشت و اهل شعار نبوده بلکه عملا به مکتب ما اهل بیت(ع) پایبند بود.

حجت الاسلام نصوری ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند« سلمان دوستدار علم و عالم بود، دوستدار فقرا بود و قبل از انجام هر عمل آن عمل را بر محور رضایت خداوند و ما اهل بیت(ع) مورد سنجش قرار می داد».

وی افزود: بر این اساس کسی که از علم جدا شود معرفت نداشته و رضایت اهل بیت(ع) را ندارد زیرا کسی که علم و نگاه عالمانه نداشته باشد دچار جهل شده و منحرف می شود، و سلمان در کنار دوست داشتن علم و عالم به فقیر نیز احترام می کرد و کسی که فقیر را احترام می کند از بیمارهای روحی مانند کبر، فخر و غرور به دور است و بیماری روحی ندارد و همچنین سلمان با سنجش اعمال خود همواره بر محور رضایت خداوند و امام عصر خود حرکت می کرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام سجاد(ع) مردم آخر الزمان ر ا بهترین مردم می دانند زیرا فهم آنها در دین عمیق است و اگر فهم کسی در دین عمیق باشد در بدعت ها دچار انحراف نمی شود.

وی افزود: امام سجاد(ع)در ادامه حدیث می فرمایند انسان های آخر الزمان عقل ستیز نیستند بلکه با عقل در مقابل بدعت ها می ایستند و همچنین انسان های آخر الزمان در معرفت به قرآن و اهل بیت(ع) جدی هستند به همین دلیل بهترین امت بوده و این ها شیعیان واقعی ما هستند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: براین اساس اگر در زندگی خود به این شکل عمل کنیم خواهیم توانست از شیعیان واقعی اهل بیت(ع) باشیم و شیعیان حقیقی و مخلصان واقعی افرادی هستند که به این شکل عمل می کنند.

حجت الاسلام نصوری یادآور شد: مهم ترین درس زیارت اربعین و همایش بزرگ اربعین برای امت اسلامی امام شناسی است./968/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات