۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۵۳۷۶۸۶
در گفت و گو با خبرنگاران مطرح شد؛

دعوت آیت الله علم الهدی از مردم مشهد برای حضور در «قرار زیارت»

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت:‌ مردم مشهد حرکتی دسته جمعی انجام دهند و روز جمعه به سمت بارگاه منور امام رضا(ع) برای اعلام خدمت به محضر ایشان به زیارت حضرت بروند و تمرین کنند که قلب، دل و روح خودشان را به ساحت حضرت گره بزنند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در حاشیه دیدار با اعضای ستاد استقبال از زائران پیاده امام هشتم(ع)، در گفت و گو با خبرنگاران از مردم مشهد مقدس دعوت کرد تا در طرح بزرگ «قرار زیارت» حضور پیدا کنند و گفت: در برنامه ریزی ها قرار شده مردم مشهد حرکتی دسته جمعی انجام دهند و روز جمعه به سمت بارگاه منور امام رضا(ع) برای اعلام خدمت به محضر ایشان به زیارت حضرت بروند و تمرین کنند که قلب، دل و روح خودشان را به ساحت حضرت گره بزنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ ما مشهدی ها باید باور کنیم صاحب شهرمان وجود مقدس امام هشتم(ع) هستند و در اذن دخول به حرم مطهرشان می خوانیم «و صاحب هذا المشهد الشریف» و همه مشکلاتمان را در طول سال با توسل به ایشان حل می کنیم.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: در ایام دهه آخر صفر که سیل دسته های پیاده روی زائران از داخل و خارج کشور به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند، هر مشهدی باید بداند که رسالت میزبانی در مشهد مقدس را دارد و همانطور که اهالی کربلا در عراق در ایام اربعین از زائران سیدالشهدا(ع) پذیرایی می کنند، ما نیز باید بدانیم که این رسالت را به خصوص در ایام دهه آخر ماه صفر، بر عهده داریم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: چه ایرادی دارد که خانواده های مشهدی در این ایام یک برنامه خانوادگی برای خود قرار دهند و هر کدام زائرانی را به عنوان قوم و خویش و وابسته خود پذیرایی کنند. این افراد زائران قبر امام هشتم(ع) هستند و خانواده های مشهدی نیز خادمان امام هشتم هستند و امیدواریم این مسأله به عنوان یک جریان فرهنگی ثابت و رو به توسعه در مشهد مقدس اجرایی شود. این خواسته بنده از مردم است.

مسؤولان هم تا جایی که در توان دستگاه های آن هاست، باید بدانند که تمام نهادها و دستگاه های مدیریتی کشور در این استان وظیفه شان خدمت به امام هشتم(ع) و میزبانی از میهمانان آن حضرت است. مسؤولان با تمام امکانات این وظیفه را به انجام برسانند./۸۲۰/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات