۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۳۷۸۱۳
مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد؛

اجرای ۱۷۵ پروژه عمرانی در امامزادگان مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای ۱۷۵ پروژه عمرانی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران خبر داد و گفت: این پروژه های عمرانی هم اکنون در سطح امامزادگان استان در حال اجرا است؛ اما تسریع در روند اجرای آنها نیازمند اعتبار است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در دیدار رؤسای ادارات اوقاف استان با آیت الله طبرسی، از وقف به عنوان میراثی ماندگار و جاودانه در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: باید از همه ظرفیت ها به منظور نهادینه شدن این فرهنگ دینی در جامعه بهره گرفته شود.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود با بیان این که دین مبین اسلام همواره به آینده امت خود توجه خاصی داشته است، افزود: فرهنگ وقف نیز نمونه ای از آینده نگری دین برای امت اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه احکام دین برای تأمین آینده امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: گسترش این سنت ارزشمند دینی موجب سعادت و تعالی امت اسلامی و رفع بسیاری از مشکلات خواهد شد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که امت اسلامی در سایه معارف دینی می تواند سعادتمندانه زندگی کنند، تصریح کرد: امروز یکی از مهم ترین عامل بحران های جامعه بشری فاصله گرفتن از معارف الهی است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که همه راهکارهای عملی اسلام برای از بین رفتن فقر از چهره جامعه اسلامی بوده است، افزود: در همین راستا گسترش سنت حسنه وقف می تواند راهکاری عملی برای کاهش مشکلات اقتصادی و از بین رفتن فقر در جامعه اسلامی باشد.

وی با بیان این که گسترش فرهنگ وقف در جامعه رفاه عمومی به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: وقف موجب استقلال، رشد و توسعه اقتصادی در جامعه خواهد شد که همه این امور به رفاه عمومی و کاهش چشم گیر فقر و محرومیت در جامعه اسلامی را به همراه دارد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که سمت و سوی موقوفات در گذشته زدودن فقر از چهره جامعه اسلامی بوده است، افزود: اگر امروز ضمن احیاء موقوفات گذشته در جهت ترویج و گسترش وقف در موضوعات جدید تلاش شود به طور حتم بسیاری از مشکلات جامعه رفع خواهد شد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که استفاده صحیح از وقف و سوق دادن آن در مسیر مناسب می تواند در بهبود اوضاع اقتصادی جامعه اسلامی نقش آفرین باشد، خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ وقف می تواند موجب گسترش عدالت به سود نیازمندان جامعه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در گذشته های دور تأمین بسیاری از نیازهای مستمندان جامعه از طریق وقف تأمین می شده است، تصریح کرد: حتی اداره بسیاری از مراکز دینی و فرهنگی نیز با بهره گیری از ظرفیت وقف صورت می گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حوزه های علمیه را یکی از مهم ترین مراکزی دانست که در گذشته علما و فقهای دینی با عاوید حاصل از وقف آنها را اداره می کردند، گفت: امروز نیز احیاء مناسب موقوفات حوزه های علمیه به رفع بسیاری از مشکلات این مراکز مهم دین خواهد انجامید.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امروز همه تلاش مجموعه اوقاف احیاء و ساماندهی موقوفات است، خاطرنشان کرد: در طی سال های اخیر تلاش های بسیاری برای ساماندهی موقوفات با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی صورت گرفته که خوشبختانه نتایج مناسبی نیز در پی داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران از وقف به عنوان یکی از راهکارهای مناسب استمرار نیکوکاری و کمک به همنوع در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: در جامعه ای که توجه به همنوع و مستمندان جزء اصول مهم است، می توان با بهره گیری از ظرفیت بالای وقف به رفع بسیاری از مشکلات و معضلات اقتصادی در جامعه امیدوار بود.

مدیر کل اوقاف و‌ امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که یکی از مهم ترین دغدغه های علما و مراجع دینی همواره اجرای صحیح نیت واقفان خیراندیش بوده است، افزود: در همین راستا نیز مجموعه اوقاف همه توان خود را برای تحقق نیت واقفان به کار گرفته تا خدای ناکرده در این مسیر مهم انحرافی ایجاد نشود.

وی در ادامه سخنان خود به امامزاده ها و بقاع متبرکه مازندران اشاره کرد و با بیان این که این استان از نظر تعداد اماکن متبرکه دومین استان کشور به شمار می رود، خاطرنشان کرد: براساس آمار صورت گرفته بیش از هزار و 200 امامزاده در مناطق مختلف این استان وجود دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه ظرفیت های ارزشمندی برای گسترش معرفت دینی در جامعه به شمار می روند، تصریح کرد: باید از این ظرفیت های معنوی مناسب در جهت بسط و گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه بهره گرفته شود.

مدیر کل اوقاف و‌ امور خیریه مازندران با اشاره به این که امامزادگان و بقاع متبرکه اماکن ارزشمندی برای رسیدن به آرامش معنوی به شمار می روند، خاطرنشان کرد: امامزادگان مهم ترین مروجان و مدافعان حریم اهل بیت(ع) در جامعه به شمار می روند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که یکی از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی بوده است، گفت: در همین راستا یکی از مهم ترین برنامه های اوقاف اجرا مستمر برنامه های دینی و فرهنگی در سطح امامزادگان شاخص استان است.

وی از اجرای 175 پروژه عمرانی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه های عمرانی هم اکنون در سطح امامزادگان استان در حال اجرا است که تسریع در روند اجرای آن نیازمند اعتبار است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود از اعزام حدود 300 مبلغ از محل اجرای نیت واقف امسال به نقاط مختلف استان خبر داد و افزود: یکی از برنامه های این سازمان بهره گیری از ظرفیت بالای مبلغان دینی در جهت تقویت فرهنگ وقف و همچنین تداوم برنامه های دینی و فرهنگی در مناطق روستایی و محروم است.

حجت الاسلام حیدری در ادامه با بیان این که اخذ سند مالکیت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است، تصریح کرد: امسال 434 موقوفه سنددار شدند که شامل 11 هزار و 700 رقبه می‌شود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات