۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۵۳۷۸۴۸
رییس سازمان فرهنگی آستان قدس:

همت و اراده مردم محور برنامه های آستان قدس رضوی است

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس گفت: حضور افتخاری مردم در حرکت عظیم میزبانی از زائران رضوی به لحاظ سرمایه اقتصادی و مشارکت اجتماعی همه برنامه های آستان قدس را تحت الشعاع قرار داده است.
نپحجت الاسلام گنابادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی رییس سازمان فرهنگی آستان قدس، امروز در نشست خبری برنامه های دهه پایانی ماه صفر گفت: محوریت برنامه ها اراده و و همت مردم است.

وی ادامه داد: حضور افتخاری مردم در این حرکت عظیم به لحاظ سرمایه اقتصادی و مشارکت اجتماعی همه برنامه های آستان قدس راتحت الشعاع قرار داده است.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس افزود: 50 ویژه برنامه در بخش های مختلف آستان قدس پیش بینی شده که از جمله آنها اجتماع عظیم رضویون در صحن جامع رضوی است.

وی از ابتکار آستان و برپایی خیمه امت برای اولین بار به عنوان محل برگزاری عزاداری عزاداران سایر کشورها و اقوام و مذاهب خبر داد که می تواند انعکاسی از دلبستگی مردم سایر کشورها ومذاهب به امام رضا(ع) باشد.

حجت الاسلام گنابادی بیان داشت: توجه به شعر و شاعری و تجلیل از شاعران در سیره ائمه معصوم وجود دارد که در این راستا ویژه برنامه رسم دعبل با حضور شاعران آینی استانی و کشوری در این ایام برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: روز جمعه در 4 خیابان منتهی به حرم مطهر رضوی، ویژه برنامه قرار زیارت برای عرض تسلیت رحلت رسول اکرم با حضور خانواده های مشهدی و همچنین اجتماع عظیم دانش آموزی در حرم با عنوان خدام الجواد برای عرض ارادت نوجوانان مشهدی  به امام رضا(ع) برگزار می شود.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس بیان داشت: به ابتکار و همت خادمان حرم رضوی سر درب منازل ایشان مزین به پرچم علم النصره خواهد شد که امیدواریم در سالهای آینده این علم را بر سر درب منازل و مغازه های مشهد ببینیم و همه ما عزادار امام رضا(ع) باشیم.

حجت الاسلام گنابادی عنوان کرد: مناظرات علمی امام رضا(ع) که در سیره امام وجود داشته، امسال تبدیل به ویژه برنامه ای برای 40نفر از اندیشمندان حوزوی در داخل و خارج کشور، مسیحی و سنی شده که در قالب این برنامه به انعکاس ویژگی های علمی امام رضا(ع) خواهند پرداخت.

وی همچنین از ویژه برنامه کبوترانه برای سطوح کودک و نوجوان خبر داد که در آستان مطهر حضرت معصومه(س)، آستان احمد بن موسی شاهچراغ و سایر امام زادگان در سراسر کشور و 3 روز در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس از آیین شب شهادت امام رضا(ع) خبر داد و ادامه داد: آیین خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) همزمان با حرم مطهر رضوی در سراسر کشور از جمله حرم حضرت معصومه(س) و حرم شاهچراغ و برخی از امام زادگان سایر کشور با حضور خدام حریم رضوی برگزار می شود، همچنین قرائت سوره محمد در شب رحلت پیامبر اکرم هماهنگ با سایر مراکز فرهنگی و دینی از شبکه رادیویی معارف برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام گنابادی در پایان گفت: در دانشگاه های کشور با همکاری نهاد رهبری دانشگاهها آیین عزاداری شباب الرضا برگزار می شود./۹۷۰۵/پ۲۰۲/ب۲

 

 

 

 

ارسال نظرات