۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۵۳۷۹۰۷
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

عقل سلیم اجازه رد کردن خداوند را به انسان نمی دهد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: عقل سلیم اجازه نمی دهد خالق یک مخلوق را منکر شویم؛ این همه عجایب در خلقت عالم هستی خود به خودی نبودن خلقت را تایید می کند.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: فراموش کردن خداوند به عنوان خالق عالم هستی، منصفانه نیست.

وی در ادامه مبحث خداشناسی افزود: گاهی آثار نمایان کننده موثر است و به ظاهر موثری نمایان نیست؛ با دیدن یک بنای تاریخی زیبا با وجود این که معمار آن را ندیده ایم ولی نمی توانیم وجود معمار را انکار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان این که هر چیزی نمایان کننده خالق خودش است، اذعان کرد: عقل سلیم اجازه نمی دهد خالق یک مخلوق را منکر شویم؛ این همه عجایب در خلقت عالم هستی خود به خودی نبودن خلقت را تایید می کند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: انسان به عنوان یک مخلوق به واسطه مخلوقات خداوند اختراعات متعددی ایجاد می کند؛ منصفانه نیست یک مخترع تکریم شود و خالق مخترع و اسبابی که به واسطه آن ها اختراع ایجاد شده را فراموش کنیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حیوانات از شعور حیوانی برخوردار هستند تا جایی که اخیرا دانشمندان می گویند دلیل این که پشه ها عده ای را می گزند و عده ای را در کنار همان افراد نمی گزند این است که پشه ها به واسطه گیرنده هایی مواد غذایی موجود در خون افراد را بررسی می کنند و بر اساس نیازشان به فرد مشخصی حمله ور می شوند و از خون او استفاده می کنند.

وی در پایان اضافه کرد: هر سلول در عالم هستی یک لابراتوآر فوق العاده پیشرفته است که فعالیت های زیاد و گوناگونی را در نقاط مختلف پیکره موجودات تحت یک برنامه ریزی منظم انجام می دهند؛ در یک سلول بیست و پنج هزار ژن وجود دارد و هر ژن حاوی بیست و پنج تا سی هزار واحد است که به واسطه آن موجود زنده دیگری تولید می شود و نپذیرفتن این همه پیشرفت بدون در نظر گرفتن خالق برای آن، حماقت است./867/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات