۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۳۸۰۷۶
معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی:

دوره های اعتقادی و اخلاقی نقش مهمی در انقلابی ماندن حوزه های علمیه دارند

حجت الاسلام ارشاد با بیان اینکه از جمله محورهای حوزه انقلابی تهذیب و اخلاق است، گفت: انس و ارتباط بیشتر طلاب با ادعیه، آشنایی با سیره ائمه معصومان(ع) و همچنین عامل بودن مسؤولان حوزوی در عمل به فرایض دینی و مبانی اعتقادی تاثیر زیادی در انقلابی ماندن حوزه ها دارد.
حجت الاسلام حمید ارشاد معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام حمید ارشاد معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به اهمیت مسأله حوزه انقلابی، گفت: حوزه انقلابی از جمله مطالبات رهبری از حوزه های علمیه است.

وی با بیان اینکه تأکیدات رهبر انقلاب در خصوص انقلابی ماندن حوزه های علمیه اهمیت این موضوع را به همگان گوش زد می کند، ادامه داد: تلاش در راستای تدوین برنامه های مدون و اعتقادی موجب تحقق اهداف کلان حوزه علمیه در تربیت طلبه انقلابی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی بابیان اینکه از جمله محورهای حوزه انقلابی تهذیب و اخلاق است، افزود: انس و ارتباط بیشتر طلاب با ادعیه، آشنایی با سیره ائمه معصومین(ع) همچنین عامل بودن مسؤولان حوزوی در عمل به فرایض دینی و مبانی اعتقادی تاثیر زیادی در ترغیب طلاب به اخلاق و تهذیب دارد.

وی با بیان اینکه اگر اخلاق و معنویت در حوزه های علمیه نباشد حوزه انقلابی نخواهد بود، گفت: انقلاب ایران یک انقلاب بر اساس معیارهای ایمان و معنویت است که بر تهذیب اخلاق و تزکیه نفس استوار است.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر نقش مدارس علمیه در تربیت جوانان انقلابی و مؤمن، اذعان داشت: گسترش کلاس های مبانی اعتقادی، اخلاق مداری و آشنایی طلاب با آداب اجتماعی در کنار توسعه زیرساخت های آموزشی و تهذیبی در جهت تربیت طلبه انقلابی، مؤمن و متعهد نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به اهمیت انقلابی ماندن حوزه های علمیه، گفت: اگر حوزه انقلابی نماند این انقلاب تحت الشعاع آن قرار خواهد گرفت، چرا که انقلاب از متن حوزه های علمیه و از آموزه های اسلامی شکل گرفته است.

حجت الاسلام ارشاد یک مسؤولیت عمده را در انقلابی ماندن حوزه های علمیه در کنار تقویت بنیه های اعتقادی و معرفت به اندیشه های امام راحل، تقویت اخلاق دانست و گفت: اگر اخلاق در حوزه های مغفول بماند هدف از حوزه انقلابی تحقق نخواهد یافت./۸۵۴۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات