۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۵۳۸۱۲۱
حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی:

اجرای قانون حجاب و عفاف سبب مصونیت ساختار خانواده می شود

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه قانون حجاب و عفاف به عنوان یکی از اصول ضروری دین با هدف حفظ حریم و ساختار خانواده و جامعه وضع شده است، گفت: حجاب نمای بیرونی عملکرد افراد است.
حجت الاسلام بی آزار تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، کارشناس مسائل دینی، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه صفر در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه حوادث طبیعی به سبب گناهان است، گفت: بلایای طبیعی یکی از علائم غیر قطعیه آخرالزمان است، زلزله و مانند آن را نباید صرفا یک بلای طبیعی دانست و شایسته است که از ابعاد دیگر نیز به آن نگریست، از جمله این که بلایای طبیعی نتیجه گسترش فساد و گناه است.

وی افزود: یکی از گناهانی که باید مورد توجه قرار بگیرد مفاسد اقتصادی است، همه افراد باید نسبت به چنین مسائلی حساس باشند و واکنش نشان دهند به خصوص کسانی چون ائمه جماعات و اهل منبر که در جامعه صاحب تریبون هستند و می‌توانند صدای مظلومیت مردم را به گوش مسؤولان برسانند، امیرمؤمنان علی(ع) فرمودند: « کسی که صدای مظلوم را به حاکمیت برساند در روزی که قدم‌ها در صراط می‌لرزد پای او استوار خواهد بود ».

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی ادامه داد: روایات بی‌شماری در این رابطه وجود دارد که از جهتی جنبه تشویقی دارد و از جهت دیگر نوعی توبیخ و تذکر محسوب می‌شود، امروز متاسفانه برخی مفاسد مالی و بانکی مردم را به ستوه آورده است، ریشه تمام این مشکلات از آنجا نشات می‌گیرد که قائده امربه معروف و نهی از منکر در جامعه ما معطل مانده است.
این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: یکی دیگر از معضلاتی که جامعه ما به شدت با آن درگیر است معضل بدحجابی است، ما به بحث فلسفه حجاب نپرداختیم به همین خاطر هر سخنی که در این موضوع به میان می‌آید از آن برداشت سیاسی می‌شود.
وی افزود: متاسفانه امروز عده‌ای به نام آزادی بی‌حجابی و بی‌بندوباری را در جامعه ترویج می‌کنند، باید به این گروه گفت اگر آزادی به معنای زیرپا گذاشتن قوانین است پس از آنجایی که ما آزاد هستیم همه قوانین از جمله قوانین راهنمایی و رانندگی و غیره را می‌توان زیر پا گذاشت، قطعا چنین استدلال‌های بی‌پایه و اساسی نمی‌تواند مبنای عمل در سطح جامعه قرار بگیرد.

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی ادامه داد: قانون حجاب و عفاف به عنوان یکی از اصول ضروری دین با هدف حفظ حریم و ساختار خانواده و جامعه وضع شده است، حجاب نمای بیرونی عملکرد افراد است بنابراین یک مسأله شخصی و خصوصی نیست و افراد نمی‌توانند به اسم شخصی بودن هر کاری دوست دارند در سطح جامعه انجام دهند.

این کارشناس مسائل دینی اضافه کرد: الگوی رفتار در هر جامعه‌ای باید متناسب با شرایط آن جامعه باشد بنابراین حتی کسانی که اصل حجاب را قبول ندارند و نمی‌پذیرند حق ندارند که این عدم پذیرش را در سطح جامعه اعمال کنند آنها می‌توانند در خانه خود با هر مرام و مسلکی که می‌پسندند زندگی کنند اما جامعه ملک شخصی افراد نیست بنابراین باید مراقب رفتار و پوشش خود در جامعه باشند، البته این را هم باید به گروهی که حجاب و عفاف را قبول ندارند گفت که درست آنها در خانه خود آزادند هر طور دوست دارند زندگی کنند اما قطعا همانها هم در آینده از تبعات و آسیب‌های متعدد بی‌عفتی رنج خواهند برد.

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه امروز تبعات تقلید از فرهنگ غربی و اباهه‌گری در جامعه مشهود است؛ قتل، خودکشی، تجاوز، از هم گسستن خانواده‌ها و دور شدن انسان‌ها از یکدیگر نتیجه بی‌تفاوتی به اصل اساسی حجاب و عفاف است. پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «هر گاه امت من رباخوار شوند گرفتار زلزله و فرو رفتن در زمین می‌شوند». در روایات به صراحت اشاره شده است وقتی بلای الهی نازل شود تر و خشک با هم می‌سوزند، وقوع بلایای طبیعی قطعا با گسترش معاصی و گناهان گره خورده و راه نجاتی از آن نیست جز اینکه به خدا و اهل‌بیت(ع) پناه ببریم، تمام سعی خود را در ترک گناه و معصیت، ظلم نکردن به دیگران و توجه به حرام و حلال الهی به کار ببریم.

وی با تاکید به الگوپذیری عملی از پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع)، عنوان کرد: کسانی می‌توانند در عمل از رسول خدا الگو بگیرند که در اندیشه آنها دو ویژگی اعتماد به خدا و اعتقاد به آخرت وجود داشته باشد.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی درباره اعتماد به خدا، گفت: یکی از معانی اعتماد و امید به خدا داشتن این است که انسان از خودش ناامید باشد منظور از ناامیدی از خود افسردگی یا عدم اعتماد به نفس به معنای عرفی آن نیست بلکه به این معنا است که انسان به نفس و عمل خود اتکا نکند و همه امید و اعتمادش به خداوند متعال باشد.

این خطیب مشهور در پایان خاطر نشان کرد: مضمون اعتماد به خدا به زیبایی در روایات بیان شده است آنجا که می‌فرمایند: هر کس برای خدا باشد خدا برای اوست؛ انسانی که خدا را واقعا باور کند در هیچ امری درنمی‌ماند. منظور از اعتماد به خدا آن است که انسان بفهمد در مقابل عظمت خداوند، هیچ است./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات