۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۵۳۸۳۱۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

احیای اصل مدارا در جامعه سبب حل اختلافات و مشکلات می شود

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اصل مدارا باید در جامعه ترویج شود تا شاهد حل شدن بسیاری از مشکلات باشیم، گفت: اگر اصل مدارا در جامعه زنده شود بسیاری از اختلافات و دعواها از بین خواهد رفت.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: قرآن می فرماید پیامبر اسلام اسوه ای حسنه برای مسلمانان است که فرستاده خدا بوده و برای هدایت انسان ها آمده است.

وی افزود: مسلمانان باید در عمل پیرو اعتقادات و فرمایشات پیامبر اسلام باشد، در عرصه اخلاق نیز باید پیامبر را الگوی خود قرار دهیم چرا که پیامبر دارای خلق عظیم بودند، امام رضا(ع) می فرماید مؤمن باید خصلت مدارای با مردم داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که پیامبر اسلام در نهایت صبر و مدارا دین الهی را ترویج دادند، اظهار داشت: دشمنان با بدترین و خشن ترین برخوردها مسلمانان را شکنجه می دادند و به شهادت می رساندند اما پیامبر مسیر دین الهی را با استقامت کامل ادامه دادند.

وی ادامه داد: دشمنان و کافران آزارهای بسیاری نسبت به پیامبر اسلام و مسلمانان دادند از این رو پیامبر فرمودند هیچ پیامبری را همانند من آزار و اذیت نکردند اما پیامبر مدارا می کردند، اگر اصل مدارا در جامعه زنده شود بسیاری از اختلافات و دعواها از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که گاهی به دلیل عدم مدارا برخی مسائل به جاهای باریک و سخت می رسد، ابراز داشت: باید اصل مدارا در جامعه ترویج شود تا شاهد حل شدن بسیاری از مشکلات باشیم.

وی عنوان کرد: اصل مدارا یکی از نیازهای مبرم جامعه امروز است، امام صادق(ع) فرمودند اگر کسی به انسان اهانت کرد نباید یک پاسخ بدهد و این معنای مدارا است، قرآن نیز می فرماید اگر جاهلی سخنی را مطرح کرد با سلام و خوبی جواب داده شود، این سنت های الهی و پیامبر اسلام باید در جامعه احیا شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: سنت های پیامبر اسلام باید در جامعه اسلامی عینیت بخشیده شود، البته انسان باید ظرفیت خود را افزایش دهد و در این مسیر ممارست داشته باشد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات