۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۳۸۳۷۳
حجت الاسلام سرلک:

خداوند در قلب انسان مومن است

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه جایگاه خداوند در قلب انسان مومن است، گفت: انسان باید سراسر عبد باشد و در وجودش غیر از خدا چیزی نفوذ نداشته باشد و خداوند را مالک خود بداند.
حجت الاسلام سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سرلک کارشناس مسائل دینی، شب گذشته در حسینیه بیت‌الحسین(ع)، گفت: انسان اگر خود را فراموش کنید دیگر مهم نیست چه چیزی دارد و ندارد.

وی افزود: امام حسین(ع) می‌فرمایند: انسان که خداوند را دارد همه چیز دارد؛ خداوند مالک همه موجودات است و هر اراده‌ای درباره آنان انجام دهد محقق خواهد شد.

حجت الاسلام سرلک با اشاره به اینکه خداوند به انسان اختیار عطا کرده تا خودش را نثار حضرت حق کند، ابراز کرد: انسان باید سراسر عبد باشد و در وجودش غیر از خدا چیزی نفوذ نداشته باشد و خداوند را مالک خود بداند.

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: انسان باید هر آنچه غیر خدا است از قلبش خارج کند و این نشان از عظمت انسان دارد، انسان در بین همه مخلوقات این امانت را قبول کرد.

این مشاور امور دینی با بیان اینکه خداوند هر لحظه منتظر رجوع انسان به درگاه الهی است، گفت: کسانی که خداوند را دوست دارند دنیا را نیز با خداوند می‌خواهند. انسان عمر خودش را یا برای خدا و یا غیر خدا صرف می‌کند پس سراسر نادانی است که عمر خودش را برای غیر خدا هزینه کند.

وی ادامه داد: انسان باید خدایی حضرت حق را در عالم هستی به نمایش بگذارد و این امر با انجام عمل صالح میسر می‌شود.

حجت الاسلام سرلک در پایان خاطر نشان کرد: خداوند انسان را آفرید تا مانند شهید حججی عاشورایی شود و همه وجودش را هزینه خداوند کند./807/پ202/ب1

ارسال نظرات