۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۳۸۴۲۰
حجت الاسلام بندانی نیشابوری:

حقیقت شهادت رسول اکرم در جامعه تبیین شود

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه در منابع اهل سنت و شیعه بیان شده که پیامبر اکرم(ص) مسموم شده و به شهادت رسیدند، گفت: نباید از واژه رحلت برای شهادت رسول خدا(ص) استفاده کرد.
عبدالحسین بندانی نیشابوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالحسین بندانی نیشابوری پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری دهه پایانی صفر در دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: در منابع اهل سنت و شیعیان تأکید شده که نبی مکرم اسلام(ص) را شهید کردند و ایشان به شیوه عادی رحلت نفرمودند.

کارشناس و مبلغ مذهبی حوزه علمیه قم تصریح کرد: مبحث شهادت رسول خدا(ص) از مسائل بسیار مهمی است که در حوزه های علمیه نیز باید تبیین شود تا مبلغان به این نکته توجه داشته باشند و از واژه رحلت به جای واژه شهادت استفاده نکنند.

وی به سند مربوط به شهادت رساندن پیامبر اکرم(ص) اشاره و ابراز کرد: طبیب سنی می گوید که به رسول خدا(ص) جوشانده ای داده و ایشان را مسموم کرده بودند؛ روایات دیگری نیز درباره به شهادت رساندن حضرت مطرح شده است.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود به زندگانی حضرت امیرمؤمنان علی(ع) اشاره کرد و ادامه داد: عالم یهودی پس از دیدن زندگانی امیرالمؤمنین علی(ع) می گوید، «عدالت کرده ای که با این اطمینان زندگی می کنی».

وی خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان علی(ع) با شتر کرایه ای برای مردم چاه حفر کرده و آب می کشیدند و باغبانی می کردند و با همین کار، هزاران برده را آزاد کردند؛ این در حالی بود که در زمان حکومت ایشان 54 کشور که ایران یکی از این کشورها بود در قلمرو حکومت حضرت داشت.

حجت الاسلام بندانی نیشابوری با اشاره به شیوه زندگانی امیرالمؤمنین علی(ع)، تصریح کرد: با وجود چنین ویژگی هایی در امیرمؤمنان، چگونه برخی جرأت کردند برجای پیامبر اکرم(ص) بنشینند.

وی در ادامه بیان داشت: در حالی که غذای امیرمؤمنان علی(ع) نان و جو و نان و نمک بود و لباس های مندرس و پینه شده به تن می کردند، برخی در زمان حکومتشان لباس های ابریشمی به تن کرده و غذاهایی عادی نمی خوردند.

کارشناس و مبلغ مذهبی حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به شبهه ای درباره کافر بودن ابوطالب که از سوی کفار مطرح شده بود، تصریح کرد: نماز میت در سال اول اسلام واجب نبود و به همین دلیل بود که پیامبر اکرم(ص) بر ابوطالب نماز میت اقامه نکردند؛ حتی شرب خمر از سال پنجم در اسلام حرام اعلام شد./840/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
0
0