۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۳۸۴۷۸
مدیر حوزه علمیه لرستان:

وجود خلأها از ارزش کتاب و کتابخوانی نمی کاهد

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب و کتابخوانی، گفت: وجود خلأها در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی از ارزش و اهمیت کتاب نمی کاهد.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور بیان داشت: در برخی جاها شاهد پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه هستیم که زنگ خطری جدی بوده و باید جلوی آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه کتاب میراث فرهنگی جامعه است، افزود: کتاب که حاصل فکر، اندیشه و خرد انسان ها است، بزرگ ترین سرمایه انسانی بوده و انسان آنچه را که دارد مکتوب می کند و برای آیندگان به یادگار باقی می گذارد تا در رشد و پیشرفت جامعه نقش آفرین باشد.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه امروزه جوانان مشغول فضای مجازی شده اند و وقت زیادی را در این فضاها سپری می کنند، عنوان داشت: فضای مجازی از عواملی است که نسل جوان را از خواندن کتب منطقی دور ساخته و موجب دلسردی بین این سند قوی می شود.

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی حرفهای بی اساس و بدون سند و مدرک پخش می شود، خاطرنشان کرد: اگر این فضاها به خوبی مدیریت شود می تواند تا حدودی به خوبی از آن بهره برداری شود.

حجت الاسلام میناپور با اشاره به ارزش و اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: کتاب با توجه به جایگاهی که دارد، با وجود خلأهای موجود از ارزش و اهمیت آن کاسته نمی شود.

وی با بیان اینکه در شهرها، حوزه علمیه، مراکز دانشگاهی با وجود کمترین امکانات توقع داریم که نسل جوان به کتابخوانی روی بیاورند، یادآور شد: برای روی آوردن نسل جوان به کتابخوانی باید مقدمات لازم فراهم شود و با تجهیز کتابخانه ها، به بخش سخت افزاری و نرم افزاری توجه داشته باشیم و فضای فیزیکی مورد نظر را نیز فراهم سازیم.

مدیر حوزه علمیه لرستان کتابخانه ها را مظلوم ترین مکان عنوان کرد و گفت: از نظر فیزیکی، امکانات سخت افزاری، موضوعات و عناوین کتب ها باید برای آحاد مردم و نسل جوان در نظر گرفته شود.

وی در ادامه یادآور شد: در کتابخانه ها با توجه به تناسب شغل آحاد مردم می توان کتبی با محوریت کشاورزی، باغداری، بازاری و دامداری تجهیزات لازم را در نظر گرفت و با سرمایه گذاری در این حوزه در نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی نقش آفرین شد.

حجت الاسلام میناپور اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی باید طرح های تشویقی برای دانش آموزان در نظر گرفت و متصدیان امور با در نظر گرفتن این مهم به رشد و تقویت فرهنگ کتابخوانی بین نسل نو نقش آفرین باشند./۹۴۵۹/ت302/ب1

ارسال نظرات