۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۳۸۵۲۲
تولیت آستان قدس رضوی:

استکبار و تجاوز‌های غرب نتیجه سیاست سکولار است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: غرب ۴۰۰ سال است که سیاست بدون معنویت را در پیش گرفته که نتیجه آن تجاوز، سلاح هسته‌ای، کشور گشایی و ظلم نظام‌هایی چون آمریکا است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در شب رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در جمع عزاداران در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه آشنایی با آموخته‌های نبی مکرم اسلام(ص) برای امت و پیروان ایشان که قصد اقتدا به حضرت را دارند، امری واجب و لازم است، گفت: حضرت محمد(ص) در مقابله با جهل و نادانی و اخلاق، ‌افکار و رفتار جاهلیت یک نظام برگرفته از دین و قرآن را به وجود آوردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: پیامبر اسلام(ص) برای هدایت و به قله رساندن انسان‌ها و نجات آن‌ها از عبادت اشیاء، زنده به گور کردن دختران و سایر جنایت‌ها و به اصطلاح ارزش‌های نژادی و قبیله‌ای،‌ رنج‌های فراوانی متحمل شدند و در نهایت این نکته را که شاخص ارزشمندی در جامعه به تقوای الهی است را مطرح و نهادینه کردند.

شاخصه های نظام نبوی

تولیت آستان قدس رضوی به بیان ویژگی‌ها و شاخصه‌های نظام نبوی پرداخت و عنوان کرد: در نظام نبوی اولین ویژگی، شاخصه معنویت، ایمان و دلدادگی به خداوند است کما اینکه پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) همواره بشریت را به سوی خداوند دعوت می‌کردند و هیچ‌گاه سخن از دعوت به خویش را عنوان نساختند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه امثال ابوذر، مقداد و سلمان به دلیل ایمان و معنویت به عنوان الگو مطرح هستند،‌ اظهار کرد: انسان به وسیله شخصیت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)‌ می‌تواند به خداوند و علم و حکمت دست پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر اهمیت و جایگاه معرفت به ویژه نسبت به اهل بیت(ع)، عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) از ما مودت اهل بیت‌شان که فراتر از محبت، عشق و دلدادگی است را درخواست کرده که زمینه تحقق آن کسب معرفت نسبت به خاندان ایشان است.

وی به معرفی شاخصه دوم نظام نبوی پرداخت و خاطرنشان کرد: در نظام نبوی، علم و دانش به عنوان یک شاخصه مهم،‌ از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. در این نظام بر خداشناسی، خودشناسی و حجت شناسی تأکید و سفارش شده است برای تحقق این شناخت‌ها از وسیله‌های معرفتی چون چشم، ‌گوش و دل استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی سومین شاخصه نظام نبوی را قسط و عدل معرفی و ابراز کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های نظام نبوی،‌ عدالت اجتماعی و رابطه عادلانه انسان با خدا و با سایر انسان‌هاست؛ مفهوم عدالت پس از توحید، گسترده ترین مفهوم در بین آموزه های دینی است و گستره وسیعی از عدالت اجتماعی و اقتصادی تا عدالت فردی را در بر می‌گیرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: در نظام اجتماعی، باید بخش قانون گذار و بخش اجرایی عدالت را رعایت کنند و در کنار امام جامعه، سایر مسؤولان و کارگزاران حکومت باید عادل باشند تا جامعه طعم عدالت را بچشد.

وی با بیان اینکه سیاست در نظام نبوی همراه با دین و معنویت است،‌ ابراز کرد: مغرب زمین نزدیک چهار قرن است که سیاست بدون معنویت را تجربه می‌کند و دین را به عنوان یک امر فردی و خصوصی از تمام عرصه‌های زندگی جدا کرده اند؛‌ این سیاست در عرصه بین الملل نتایجی چون کشورگشایی،‌ ظلم و تجاوز،‌ سلاح های هسته‌ای، استکبار و ظلم از سوی آمریکا و صهیونیست بر روی زمین به بار آورده است./934/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات