۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۳۸۵۵۵
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

مسؤولان برای برگزاری یکپارچه مراسم های عزاداری اهل بیت برنامه ریزی کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: مسؤولان برای نهادینه کردن برپایی تجمع یکپارچه و بزرگ برای عزاداری‌ها تلاش کنند.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام ‌خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به جایگاه و ویژگی‌های رسول خدا(ص) طبق خطبه ۱۶۰ نهج‌البلاغه اظهار داشت: ایشان فردی شکم‌ران، مغرور، دنیا‌پرست و اهل تشریفات نبودند و در حالی که می‌توانستند در دنیا همه چیز را داشته باشند ولی به خاطر آنکه خدا دل بستن به دنیا را ناپسند و حقیر می‌دانست پیامبر اکرم(ص) نیز به دنیا دل نبستند و آن را حقیر و پست شمردند.

وی با بیان اینکه همه مسلمانان باید رسول خدا(ص) را الگوی فردی، سیاسی و اجتماعی خود در زندگی قرار دهند، افزود: ایشان در طول ۲۳ سال رسالت خویش چنان برای تربیت ملت و مردم عرب جاهلی آن زمان تلاش و زحمت کشیدند که به گفته خودشان در این مدت حتی بیشتر از عمر ۹۵۰ ساله حضرت نوح(ع) دچار زحمت و سختی شدند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ۲۴ آبان سالگرد رحلت علامه طباطبایی(ره) ادامه داد: تفسیر المیزان علامه طباطبایی(ره) از افتخارات شیعه بوده و تاکنون تفسیری به این فصاحت و عظمت نگاشته نشده است و ایشان یکی از شخصیت‌های بزرگ شیعه محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: مومن و مسلمان باید اهل مطالعه کتاب باشد چرا که معجزه پیامبر اسلام(ص) نیز از جنس کتاب است و نخستین آیه‌ای که بر ایشان نیز نازل شده است دستور به خواندن می‌کند.

امام جمعه ارومیه اذعان داشت: متاسفانه آمار کتاب‌خوانی در ایران کم است و همه باید در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان تلاش کنند چنانچه در برخی کشورهای همسایه، حتی دادن کتاب یکی از اقلام ضروری جهیزیه دختر محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) خود نیز نگارنده کتاب بوده و همه را سفارش به خواندن کتاب می‌کردند، تصریح کرد: چه بهتر است که در کنار دادن هدایا به دوستان خود هدیه دادن کتاب را نیز به رسمیت بشناسانیم و دیگران را نیز به وقف و اهدای کتاب تشویق کنیم.

وی ضمن ابراز تاسف از وقوع زلزله در کرمانشاه و گرفتاری تعدادی از هموطنان در این حادثه، خاطرنشان کرد: گروهی از فرماندهان سپاه ارومیه که برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه در محل وقوع زلزله حضور دارند طی تماسی با بنده اعلام کردند که مردم برای ساختن منازل و تامین امکانات و اثاثیه زلزله‌زدگان بیشتر چادر و پول نقدی اهدا کنند چرا که مواد غذایی به حد کفایت تامین شده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به سالروز رحلت امام رضا(ع) اظهار کرد: مسؤولان در آن روز باید مراسم‌های مختلف در سطح شهر را مدیریت کرده و به جای برپایی هیؤت‌های کوچک و پراکنده؛ یک تجمع بزرگ مردمی را در یکی از میادین شهر ترتیب دهند.

وی ضمن انتقاد شدید از نبود تجمع بزرگ و یکپارچه برای عزاداری‌ها از مسؤولان نهادهای فرهنگی به ویژه استانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی و...  خواست برای برپایی تجمعی بزرگ در روز عاشورا و تاسوعای سال آینده برنامه‌ریزی کنند.

گفتنی است، امروز پیش از اقامه نماز جمعه مراسم قرائت زیارتنامه پیامبر اکرم (ص) از بعید در تمام مساجد و مصلی‌های اقامه نماز جمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار شد./۹۳۶/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات