۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۳۸۵۷۶
استاد حوزه علمیه:

پیامبر اسلام با اخلاق خود توانست قلب‌‌ها را فتح کند

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به منش و اخلاق عظیم پیامبر گرامی اسلام تأکید کرد که ایشان با همین خلق عظیم توانست قلب ها را فتح کند.
حجت الاسلام رمضانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رمضانی استاد حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر که در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد، با بیان این که باید از لحظه لحظه زندگی رسول گرامی اسلام درس بگیریم، اظهار داشت: به فرموده قرآن ایشان رحمة للعالمین هستند.

وی افزود: در حقیقت حضرت با اخلاق و خوی حسنه اش توانست قلب ها را فتح کند و جالب است افرادی که در جهل کامل به سر می بردند و ابتدا از دشمنان سرسخت اسلام به شمار می رفتند با همین اخلاق پیامبر اصلاح شده و از بهترین یاران ایشان شدند.

حجت الاسلام رمضانی پیامبر گرامی اسلام را اسوه مهربانی و عطوفت دانست و تأکید کرد: بیشترین جلوه این مهربانی را در فتح مکه می بینیم؛ چراکه یکی از اصحاب پیامبر بعد از فتح مکه در این شهر شعار می داد که امروز روز انتقام است و به همین جهت مردم در ترس و وحشت رفته بودند.

وی با بیان این که پیامبر اسلام در فتح مکه بعد از خالی کردن کعبه از بت ها دوباره کلید کعبه را به صاحبش برگرداند، گفت: پیامبر با وجود این که بیشترین اذیت و آزار را از این شهر دیده بود فرمودند الیوم یوم المرحمه امروز روز مهربانی و دوستی است.

استاد حوزه علمیه  ادامه داد: در مکه روزی نبود که به ایشان سنگ نزنند یا شکمبه گاو و گوسفند روی سر و صورت ایشان نریزند ولی ایشان در فتح مکه حتی از قاتلان نزدیکان خود گذشت و تنها چند نفر را برای عبرت دیگران تأدیب کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که پیامبر نسبت به همه مردم با عدالت برخورد می کرد، عنوان داشت:  ایشان حتی در نگاه های خود در سخنرانی های شان عدالت را رعایت می کردند، کینه و بغضی از کسی در دل نداشتند و هیچ گاه بدون دلیل کسی را زندانی یا مجازات نکردند.

حجت الاسلام رمضانی در پایان با اشاره به آیه «انک لعلی خلق عظیم» خاطرنشان کرد: سیره و منش رسول گرامی اسلام باید در زندگی ما نمود خاصی داشته باشد و همین اخلاق و رفتار و منش حضرت را نسبت به دوستان و آشنایان و خانواده به کار بگیریم./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات