۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۳۸۵۷۹
خطیب جمعه بجنورد:

وحدت نبوی سبب پیروزی امت اسلام بر دشمنان می‌شود

امام جمعه موقت بجنورد گفت: اگر مسلمانان ایمان الهی و وحدت نبوی داشته باشند می‌توانند در برابر دشمنان و دنیای استکبار ایستادگی کرده و آنها را شکست دهند.
حجت الاسلام نوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد رحلت نبی مکرم اسلام، اظهار کرد: همه مسلمانان باید تلاش کنند سیره عملی رسول اکرم را الگوی خود قرار دهند.

وی با یادآوری خصائل حضرت محمد (ص)، ساده زیستی، امانت‌داری، مردم‌داری، استقامت و توکل به خداوند را برخی از ویژگی‌های پیامبر اسلام دانست و افزود: مسؤولان جامعه با الگو قرار دادن این ویژگی‌ها و مردم هم با تقویت وحدت می‌توانند سبب استحکام بیش از پیش نظام اسلامی شوند.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه ایمان الهی و وحدت نبوی مسلمانان سبب شکست دشمنان می‌شود، تصریح کرد: اگر مسلمانان ایمان الهی و وحدت نبوی داشته باشند می‌توانند در برابر دشمنان و دنیای استکبار ایستادگی کرده و آنها را شکست دهند.

امیدواری به دشمنان اشتباه محض است

امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صلح امام حسن (ع) با معاویه، اظهار کرد: معاویه به هیچ کدام از مفاد این صلح‌نامه وفادار نماند.

وی با بیان اینکه اگر دشمنان بر مردم مسلط شوند حقوق مردم و عهد و پیمان‌های خود را رعایت نمی‌کنند، افزود: اکنون هم آمریکا به تعهدات خود در برجام پایبند نبوده و آنها را عملی نمی‌کند.

حجت‌الاسلام نوری خاطرنشان کرد: آمریکای جنایتکار حتی مانع از کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که جلوی ارسال کمک‌ها را گرفته و حساب‌های بشردوستانه مردم دنیا برای افراد زلزله‌زده را بسته است.

وی ادامه داد: این اقدامات نشان می‌دهد که هرگز نباید به افرادی که به خداوند اعتقاد ندارد دل بست و تکیه کرد؛ زیرا آنها تنها به فکر زورگویی و ریاست‌طلبی هستند.

مردم در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان جلوتر از مسؤولان هستند

حجت‌الاسلام نوری با قدردانی از کمک‌های چشمگیر مردم به زلزله‌زدگان کرمانشاه، گفت: مردم ایران در کمک‌های نوع‌دوستانه همیشه از مسؤولان جلوتر بوده‌اند و در این حادثه هم، هم پای مسؤولان و نهادهای خدمات رسان در حال کمک به آسیب دیدگان هستند./9314/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات