۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۳۸۶۱۱

برگزاری مراسم دهه آخر ماه صفر در مالزی

به مناسبت سالروز رحلت حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) مراسم عزاداری و سوگواری از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در پکن برگزار شد.
عزاداری رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله و امام رضا سلام الله علیه در چین

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری پیامبر گرامی اسلام و امام رضا (ع) با حضور علی اصغر خاجی سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین، محمد رسول الماسیه رایزن فرهنگی کشورمان در پکن و جمعی از کارکنان سفارت و کارگزاران نظام، دانشجویان و دیگر ایرانیان مقیم این کشور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر عطاران طوسی سخنران این مراسم با اظهار تسلیت به مناسبت جان باختن شماری از هم وطنانمان در حادثه زلزله در استان کرمانشاه، اظهار امیدواری کردکه مشکلات زلزله زدگان هر چه زودتر رفع شود.

وی در ادامه به ضرورت رعایت سبک زندگی اسلامی در جوامع مسلمانان به ویژه خارج از کشور و سرزمین های غیر اسلامی پرداخت و گفت: برای داشتن کشوراسلامی باید سبک زندگی ما اسلامی باشد، سبک زندگی برای ایرانیان مقیم چین طبیعتا با ایران متفاوت است و برای اینکه بتوانیم زندگی کنیم و دچار مشکل نشویم باید نکاتی را رعایت کنیم.

حجت الاسلام عطاران افزود: می توانیم با الگو گرفتن از سبک زندگی اسلامی ائمه طوری با جامعه غیر مسلمان چین رفتار کنیم که آنها را را تحت تاثیر قرار دهیم.

این روحانی افزود: حضرت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) که امشب متعلق به آنهاست می توانند به عنوان دو الگوی مناسب برای جامعه مد نظر قرار گیرند.

وی به برخی از خصوصیت فردی پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: گشاده رویی، سخاوتمندی و کریمه الطبیعه، رقیق القلب، حفظ بیت المال، با نزاکت و طویل السکوت و متفکر بودن از ویژگی های بارز پیامبر بود که رعایت آنها مایه خوشبختی و کامیابی برای جامعه خواهد بود.

عطاران ادامه داد: سبک زندگی پیامبر اسلام در زمینه های مختلف به ویژه در تعامل با جامعه، رفتار با مردم، اخلاق حسنه و تعامل خانوادگی الگوی مناسبی برای جامعه است.

حجت الاسلام عطاران با اشاره به ضرورت نزدیک شدن به سبک زندگی اسلامی گفت: اسلام ما با اسلام ائمه طبیعتا فرق دارد اما باید تلاش کنیم خودمان را به اسلام ائمه نزدیک کنیم و سبک زندگی اسلامی را تروبج دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آسیب های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی و استفاده نادرست از آن، ارتباطات خانوادگی و اجتماعی و سبک زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است.

در ادامه این مراسم ذکر مصیبتی به مناسبت ایام سوگ و عزای پیامبر اکرم و امامان شهید از سوی ذاکر اهل بیت، انجام گرفت و حاضران در مجلس به عزاداری و سینه زنی پرداختند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات