۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۳۹۰۹۷
با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان برگزار شد؛

مراسم استقبال از زائران طولانی ترین پیاده روی اربعین حسینی در مشهد

مراسم استقبال از زائران طولانی ترین پیاده روی اربعین حسینی که از مشهد مقدس با پای پیاده عازم این زیارت شده بودند، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان برگزار شد.
حرکت کاروان پیاده روی اربعین حسینی در دومین روز حرکت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم استقبال از زائران طولانی ترین پیاده روی اربعین حسینی که از مشهد مقدس با پای پیاده عازم این زیارت شده بودند، ظهر امروز در مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله(عج) واقع در میدان شهدای مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان سخنران ویژه این مراسم بود که طی سخنانی به تبیین جایگاه این رویداد بزرگ پرداخت و اظهار کرد: هیچ عبادتی مانند پیاده روی برای زیارت نیست و امام حسین(ع) خودشان ۲۵ مرتبه برای زیارت خانه خدا با پای پیاده مشرف شدند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی افزود: هر چقدر ثواب زیارت امام حسین(ع) نسبت به حج عمره بیشتر است، همان قدر و بلکه بیشتر، ثواب پیاده روی برای زیارت امام حسین نیز نسبت به زیارت امام حسین(ع) در شرایط عادی پر فضیلت تر است. این استقبالی هم که امروز از شما صورت گرفته از سنت هایی است که در روایات به آن اشاره شده است.

وی با بیان این که «اگر در همه شهرها این سنت پیاده روی به سمت کربلای معلی احیا شود، اتفاقی بسیار زیباست»، خاطرنشان کرد: در جریان عبادت اگر غرور انسان را بگیرد، اجر آن عبادت از بین می رود اما جالب اینجاست که زیارت سیدالشهدا(ع) این غرور را ایجاد نمی کند. در زیارت کربلا، مخصوصا به صورت پیاده روی، انسان مغرور نمی شود چرا که خود را مدیون امام حسین(ع) می داند.

گفتنی است، زائران پیاده این کاروان 75 روز در مسیر مشهد به کربلا طی طریق کردند و اربعین حسینی و دهه آخر صفر را در این شهر زیارتی گذراندند./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات