۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۵۳۹۲۰۴
تحلیلگر مسائل بین الملل:

مثلث آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی با هدف مقابله با ایران تشکیل شده است

تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به سناریوی سعودی ها علیه ایران گفت: مثلث آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی با هدف مقابله با ایران تشکیل شده است.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل و معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سفر سعد حریری به پاریس ابراز داشت: چنین سفری نتیجه پادرمیانی ماکرون میان سعد حریری و مقامات سعودی است البته در طی سفر مذکور قرار بر آن شد تا طرح مربوط به فشار علیه حزب الله برای خلع سلاح در پاریس نهایی شود.

تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به اصرار عربستان سعودی بر گروه 14 مارس برای اجرای برنامه خلع سلاح حزب الله، افزود: گروگان بودن دو فرزند و باقی ماندن خانواده سعد حریری در عربستان سعودی تا اجرایی کردن طرح خلع سلاح حزب الله ادامه خواهد یافت و چنین مسأله ای در حقیقت راهزنی و آدم ربایی تلقی می شود.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز به ناراحتی سعد حریری از رفتار مقامات سعودی اشاره کرد و گفت: سفر به پاریس و دیدار با رییس جمهور فرانسه برای آن است تا فرانسه نقشی فرادستی در لبنان داشته باشد؛ بنابراین سفر مذکور مقدمه مأموریت جدید سعد حریری خواهد بود هر چند که خود حریری اصراری بر حذف محور مقاومت ندارد.

هانی زاده از پیشنهاد کمک مالی کلان عربستان سعودی به فرانسه برای ورود مستقیم در ماجرای سلاح حزب الله خبر داد و عنوان کرد: در روزهای آینده الحریری از پاریس به بیروت خواهد رفت تا مسأله رابطه با سوریه، سلاح حزب الله و ایران و سناریوی سعودی که همان تضعیف حزب الله است، را پیش بگیرد.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی رابطه اش را با رژیم صهیونیستی علنی کرده است، ابراز داشت: مثلث آمریکا، عربستان و رژیم اشغالگر قدس تشکیل شده تا از جلوی نفوذ ایران در منطقه بکاهد و حزب الله را به یک حزب سیاسی تبدیل و سلاحش را پس بگیرد البته چنین طرحی از زمان سفر مخفیانه بن سلمان به فلسطین اشغالی در دستور کار قرار گرفت.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه سعد  حریری به عنوان نخست وزیر لبنان به کارش ادامه خواهد داد، تصریح کرد: مسأله جدید پیش رو برنامه کاری مشخص برای فشار به حزب الله است که چه بسا در این باره شاهد انتقال مسأله سلاح حزب الله به شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطعنامه و قرار دادن حزب الله تحت بند 7 منشور سازمان ملل باشیم.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز به تشکیل جلسه اتحادیه عرب به درخواست عربستان سعودی و تروریستی نامیدن حزب الله اشاره کرد و گفت: فرانسه، آمریکا و عربستان سعودی به میشل عون فشار خواهند آورد تا با طرح خلع سلاح حزب الله موافقت کند اما استقامت و پایبندی عون به محور مقاومت در آینده ثابت می شود هر چند میشل عون اجازه عملیاتی شدن چنین طرحی را نخواهد داد.

هانی زاده در رابطه با اوضاع پیش رو خاطرنشان شد: عربستان سعودی به صورت تنگاتنگ با رژیم اشغالگر قدس رابطه برقرار خواهد کرد و در ماه های آینده احتمال افتتاح سفارت رژیم غاصب در بحرین، امارات و عربستان سعودی وجود دارد چنان که احتمال انتقال قدرت از ملک سلمان به محمدبن سلمان وجود خواهد داشت تا این جوان کم تجریه ماجراجو منطقه را به سمت جنگ های منطقه ای سوق دهد./9456/ب۳۰۲/ف

ارسال نظرات