۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۳۹۴۳۴

عربستان بر تداوم حمایت از تروریست‌های سوری تاکید کرد

وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست امروز معارضان سوریه در ریاض، از تداوم حمایت‌های کشورش برای ایجاد همگرایی میان معارضان و قرار گرفتن آنها در یک صف واحد، خبر داد.
عادل الجبیر وزیر امورخارجه عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی در افتتاحیه کنفرانس امروز معارضان سوری در ریاض بار دیگر بر حمایت کشورش از معارضان سوریه تاکید کرد.

کنفرانس «ریاض 2» سه روز طول خواهد کشید و چهار روز پیش از موعد مذاکرات ژنو (28 دسامبر) به پایان خواهد رسید.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المیادین»، وزیر خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: ما از معارضان سوریه حمایت خواهیم کرد تا از نشست ریاض، در یک صف واحد خارج شوند.

وی افزود: برای بحران سوریه هیچ راهکاری بدون توافق و اجماع [داخلی] سوری وجود ندارد و نشست (ریاض 2)، افق‌های جدیدی را در سوریه باز می‌کند. روند سیاسی در سوریه باید طبق توافق ژنو 1 و قطعنامه 2254 سازمان ملل آغاز شود.

به نوشته «العربیة»، وزیر خارجه عربستان سعودی افزود: عربستان تا زمان تحقق خواست ملت سوریه مبنی بر دستیابی به یک راهکار عادلانه در کنار این ملت می‌ماند.

وی خطاب به حاضران در این نشست گفت: شما امروز مقابل یک مسؤولیت تاریخی برای رهایی از بحرانی که این ملت عزیز (اشاره به سوریه)، به آن دچار شده‌اند، قرار دارید و باید راهکاری را محقق کنید و به آینده‌ای جدید انتقال یابید. ملت سوریه در هر جای دنیا، چشم امید به شما بسته است و منتظر نتایج ملموس برای تحقق مطالباتش است.

از سوی دیگر «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز با تاکید بر ضرورت ترسیم آینده‌ برای سوریه گفت: باید بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت، به راهکاری سیاسی برای بحران سوریه دست یافت.

وی افزود که طی چند روز آینده، چارچوب روند سیاسی در سوریه، وضع خواهد شد و ما خواستار حضور هیأتی قوی از معارضان سوریه در نشست ژنو هستیم و معارضان باید نمایندگان همه‌ طرف‌ها و گروه‌های سوری را شامل شوند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات