۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۳۹۶۰۶
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

پرورش نیروی کارآمد و انقلابی هدف حوزه علمیه خواهران است

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه مهمترین هدف حوزه های علمیه خواهران انسان سازی است، گفت: مهمترین هدف ما پرورش نیروی کارآمد، انقلابی و مهذب برای نظام اسلامی است.
یدالله رحمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران این استان که به میزبانی هتل لاله برگزار شد، با اشاره به اینکه مهمترین هدف حوزه های علمیه خواهران انسان سازی است، تصریح کرد: مهمترین هدف ما پرورش نیروی کارآمد، انقلابی و مهذب برای نظام اسلامی است که به لطف الهی تاکنون در این زمینه خوب ایفای نقش کرده ایم.

وی با اشاره به این جمله رهبر معظم انقلاب که فرمودند: حوزه های علمیه خواهران مادر نظام جمهوری اسلامی هستند، به اهمیت و ضرورت تشکیل حوزه های علمیه خواهران پرداخت و اظهار کرد: به یقین اثرگذاری حوزه های علمیه خواهران در زمینه های دینی و انقلابی و تربیت نیروهای ارزشی در سطح جامعه ملموس است و این خود دلیلی محکم بر اهمیت تشکیل این مجموعه اسلامی در جای جای کشور است.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه نیمی از جامعه ما را خواهران تشکیل می دهند و نیم دیگر تحت تأثیر زنان هستند، ابراز کرد: معمولا هر مردی متأثر یکی از این چهار نعمت الهی، مادر، همسر، خواهر و دختر هست و بسا که بسیاری مردان تحت تأثیر هر 4 نعمت باشند؛ بنابراین نقش تربیتی خواهران در جامعه ما بسیار حساس و غیرقابل انکار است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی از تشکیل بانک اطلاعاتی خیرین حوزه های علمیه خواهران این استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 100 خیر خیراندیش در سطح استان شناسایی و بانک اطلاعاتی آنها تکمیل شده است که ارتباط مستمری بین مدیریت حوزه های علمیه خواهران و آنها وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش بی بدلیل خیران در رشد و پویایی همه جانبه حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: در طول پنج سال گذشته با همکاری خیران چهار مدرسه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری به 9 مدرسه افزایش یافته است و تعداد طلاب با انگیزه خواهر در این مدارس از 279 نفر به هزار و 114 نفر رسیده که این مرهون تلاشها و کمکهای خیران است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر مدارس علمیه شهرستانهای فارسان، لردگان و بروجن دارای مدارس نوساز هستند، اظهار کرد: مدارس تازه تأسیس شده بازفت، شلمزار، بن، فرخشهر و حتی خود شهرکرد نیازمند یاری همه جانبه خیران است چراکه از نظر وضعیت ساختمانی در شرایط مطلوبی نیستند و بیشتر ساختمانهای این مدارس اجاره ای است.

وی با اشاره به احداث ساختمان جدید مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان در زمینی به متراژ 8 هزار متر مربع از طریق جذب صددرصدی کمکهای مرکز مدیریت افزود: در این زمین دو مرکز آموزشی و یک مسجد و حسینیه نیز در نظر گرفته شده است که برای تأمین اعتبار انها نیازمند کمک خیران هستیم.

گفتنی است در ادامه این نشست با برگزاری انتخابات، حاجیه خانم طاهره اکبری، حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، حجت الاسلام علی اکبر جعفری، محمد مهدیه، فرهاد رییسی، ایوب زمانی و حاج قربانعلی رییسی به عنوان هیأت مدیره و حجت الاسلام محمد عبداللهی و آقای مصطفی صفی به عنوان بازرسان جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری انتخاب شدند./9457/پ202/ب1

ارسال نظرات