۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۵۳۹۷۲۴
حجت الاسلام جوشقانیان تأکید کرد؛

جنگ نرم منهای«بسیج» مساوی است با شکست

رییس مجمع عالی بسیج استان قم گفت: اگر عرصه جنگ نرم را منهای بسیج کنیم دیگر هیچ سنگری برای مقابله با دشمن وجود نخواهد داشت.
حجت الاسلام جوشقانیان

حجت الاسلام حسین جوشقانیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین پیام نهفته در فرمان تشکیل سازمان بسیج مستضعفین از سوی امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: اندیشه و باور ناب امام خمینی(ره) بر این بود که مبدأ تشکل بسیج به صدر اسلام برمی‌گردد؛ بر این اساس ایشان شکل گیری و انسجام نیروهای ارزشمندی که ارزش های متعالی را باور دارند، ضروری دانستند و این مجموعه را در قالب بسیج شکل دادند.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم ادامه داد: در قاموس امام راحل هسته های مقاومت و نیروهای ارزش‌مدار باید در قالب یک جایگاه و سازمان بتوانند در عرصه های فرهنگی و غیر فرهنگی اثرگذار باشد؛ بنابراین فلسفه تشکیل بسیج برای تقویت بنیه مبانی اسلام در نگاه اسلام است.

نبض اصلی مسائل جامعه در دست بسیجیان است

وی افزود: با اندکی توجه درمی‌یابیم بسیجی‌ها در همه عرصه ها حضور فعالانه دارند؛ فراز و نشیب هایی که از ابتدای انقلاب اعم از دفاع مقدس، جنگ نرم، دفاع از حرم حضرت زینب(س)، پیاده روی اربعین، راهیان نور، اخیراً در زلزله غرب کشور و غیره میدان و نبض اصلی در دست بسیجیان است.

حجت الاسلام جوشقانیان خاطرنشان کرد: بسیج به منزله مجموعه تمام عیاری است که در بزنگاه ها و ضرورت‌ها می توانند در عرصه های گوناگون انجام وظیفه کنند؛ به عنوان مثال بسیج در عرصه های علمی، علی‌رغم تبلیغات مسموم علیه بسیج که می گویند در پایگاه‌های بسیج، فضای علمی حاکم نیست، بهترین نخبه های علمی کشور اعم از اساتید، دانشجوها و طلاب نخبه بسیجی را سراغ داریم.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم با اشاره به اینکه بسیج فعال ترین عنصر در عرصه اقتصاد مقاومتی است، ابراز داشت: کانون‌های بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی برنامه و طرح دارند و تا کنون در این عرصه بسیار تأثیرگذار بوده اند.

بسیجیان به منزله دیده‌بانانی هستند که هجمه های دشمن را رصد می کنند

وی به نقش بسیج در مقابله با تهاجم فرهنگی اشاره کرد و اظهر داشت: بسیجیان در مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن در خط مقدم بوده و به منزله دیده‌بانانی هستند که حملات و هجمه های دشمن را رصد کرده و در سنگرهای استراتژیک و مباحث فرافیزیکی جنگ نرم پاسخگوی شبهات هستند.

جنگ نرم منهای بسیج مساوی است با شکست

حجت الاسلام جوشانیان در پایان یادآور شد: اگر عرصه جنگ نرم را منهای بسیج کنیم دیگر هیچ سنگری برای مقابله با دشمن وجود نخواهد داشت، چراکه این بسیجیان هستند که با ولایت‌مداری و روحیه جهادی خودشان در همه میادین حضور دارند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات