۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۳۹۷۶۴
فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح:

دشمن در جنگ رسانه‌ای دارای قدرت برتر است

اثباتی با بیان اینکه دشمن در جنگ رسانه‌ای دارای قدرت برتر است، گفت: دشمن با استفاده از تکنولوژی برتر خود روش مقابله با ملت‌های دیگر را کشف کرده است از این رو با فناوری و نیروی هسته‌ای خود در جنگ رسانه‌ای همواره پیروز میدان بوده است.
سردار دکتر بهروز اثباتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، سردار بهروز اثباتی فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح امشب در نشستی که با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سپاه صاحب الامر قزوین برگزار شد، با اشاره به ایجاد معنا در مخاطب پیرامون فعالیت‌های رسانه‌ای گفت: فضاهای مجازی و شبکه‌های رسانه‌ای باید این قدرت را داشته باشند که در هر مناسبتی متناسب با آن فضا در مخاطب خود حلقه معرفتی ایجاد کند.

وی در ادامه با اشاره به مهم بودن معناسازی پیرامون هر مسأله افزود: ما اگر نمی‌توانیم در موضوعی به یک سرشته درستی دست پیدا کنیم به این خاطر است که نتوانسته‌ایم معنا را درست منتقل کنیم در حقیقت گمشده اصلی ما معناسازی است.

فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه دشمن را در معناسازی بسیار قدرتمند و توانا دانست و اظهار کرد: دشمن اگر در قدرت ابزاری دارای مهارت است به این دلیل است که استفاده از ابزار برای عملیات نظامی جزو خصوصیات ذاتی و درونی اوست مانند غربی‌ها که همواره قدرت فناوری و ابزاری آنها از ما بالاتر است.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن در جنگ رسانه‌ای دارای قدرت برتر است ابراز کرد: دشمن با استفاده از تکنولوژی برتر خود روش مقابله با ملت‌های دیگر را کشف کرده است از این رو با فناوری و نیروی هسته‌ای خود در جنگ رسانه‌ای همواره پیروز میدان بوده است.

اثباتی در ادامه با بیان اینکه معناسازی را فعالیتی در حوزه ادبیات اسلامی دانست و اضافه کرد: تمام تلاش و همت سبک هندی در ادبیات فارسی این است که معنایی را بسازد که دیگر سبک‌ها آن را نساخته‌ و از یک واژه بتواند معانی متعددی را استخراج کند.

وی در ادامه اربعین را نماد بارزی از پیام‌سازی و معناسازی دانست و تاکید کرد: هر سال در مراسم پیاده‌روی اربعین پیام‌هایی منتقل می‌شود که نماد شکوه و عظمت این روز بزرگ است معانی و پیا‌هایی که در سال گذشته انتقالش بسیار کم و ضعیف بوده است.

فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به فعالیت رسانه‌ای گفت: رسانه سه اقدام مهم را باید در دستور کار خود قرار دهد نخست کشف سوژه دوم خلق معنا و دیگری انتقال پیام این مثلث در حقیقت نظام قدرت رسانه است که باید آن را به ظهور برساند.

وی در ادامه با اشاره به راه ارتباطی رسانه با مخاطب عنوان کرد: راه ارتباط با مخاطب به این معما است که سوژه و موضوعی را رسانه مشاهده می‌کند که مخاطب آن را ندیده است به همین جهت آن سوژه را پرورش داده و در برابر مخاطب قرار می‌دهد و از این طریق تغییر رفتار او را مشاهده می‌کند.

اثباتی در ادامه با اشاره به الزامات کار رسانه تصریح کرد: باید در ابتدا یک سوژه‌ای در دست داشته و آن را معنا کند سپس در انتقال پیام به مخاطب باید ابزار لازم را به کار  برده و همچنین در نحوه ارتباط با مخاطب عوامل مهم و مخل را محاسبه کرده و آنها را حذف کنند.

وی در پایان گفت: در جریان ارتباط با مخاطب رسانه‌ها باید بدانند که کارشان همواره به صورت صدرصدی مقبول مخاطب نخواهد بود همیشه یک نیروی مخالفت و مقابله در مخاطب وجود دارد که رسانه باید آن را محاسبه کرده و آنگاه اقدام به فعالیت کند./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات