۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۳۹۷۶۸
امام جمعه کنارک مطرح کرد؛

شاخصه‌های یک طلبه انقلابی

حجت الاسلام بامری گفت: یک طلبه انقلابی اهل درس و مطالعه، اهل تهذیب نفس و خودسازی، اهل تبلیغ، با بصیرت، همراه با انقلاب، مظهر زی طلبگی و به دنبال اتحاد و همدلی امت اسلام است.
حجت الاسلام نعیم بامری، امام جمعه کنارک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام نعیم بامری، امام جمعه کنارک در همایش ائمه جمعه و جماعات شهرستان کنارک که امشب به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، در حوزه علمیه اهل سنت این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک ایام به بیان شاخصه هایی برای یک طلبه انقلابی پرداخت و گفت: هیچ فرقی میان حوزه های علمیه اهل سنت و تشیع وجود ندارد؛ همه طلبه هستیم و باید حائز این شاخصه ها شویم تا بتوانیم آن جایگاهی که دین اسلام از ما خواسته را داشته باشیم.

وی اولین شاخصه طلبه انقلابی را اهل درس و مطالعه بودن خواند و بیان داشت: یک طلبه انقلابی باید نسبت به درس اهتمام ویژه داشته باشد و بعد از آن اهل تهذیب نفس و خودسازی باشد؛ زیرا اگر عالم بزرگی هم بشویم اما خودسازی را در خود پرورش نداده باشیم  منحرف خواهیم شد همانطور که نمونه هایی هم در تاریخ داشته ایم.

حجت الاسلام بامری اظهار داشت: زمانی که یک طلبه انقلابی از مرحله مطالعه و تهذیب نفس گذشت باید اهل تبلیغ باشد؛ بنابراین زمانی باید به دنبال تبلیغ برویم که یک روحانی با اخلاق و منش اسلامی شویم زیرا که گرفتارترین انسان ها در آخرت، آن عالِمی است که خود بی عمل باشد.

وی در ادامه دومین شاخصه یک طلبه انقلابی را با بصیرت بودن توصیف و ابراز کرد: یک روحانی باید بتواند خوب را از بد تشخیص دهد زیرا که زیاد هستند گروه هایی که با عالی ترین شعارهای مسلمانان وارد می‌شوند اما دشمن هستند؛ یک روحانی انقلابی باید از همه با بصیرت‌تر باشد و پیش از همه در لحظه بتواند دوست را از دشمن تشخیص دهد.

امام جمعه کنارک سومین شاخصه یک طلبه انقلابی را همراه با انقلاب بودن دانست و بیان داشت: مانند انقلاب اسلامی ایران در هیچ جای دنیا نیست و امروز هم با سیاست ها و تدابیری که مقام عظمای ولایت داشته اند کشور ما در منطقه جزو قدرت های بلامنازع است؛ از این رو ما وظیفه داریم همراه این انقلاب و پشت سر ولایت فقیه باشیم.

وی رعایت زی طلبگی را چهارمین شاخصه یک طلبه انقلابی معرفی و تصریح کرد: ما نماینده دین هستیم و باید ظاهر و باطن خود را حفظ کنیم زیرا که اگر ما بد باشیم مردم دین را بد می‌بینند.

حجت الاسلام بامری با اشاره به اینکه مهمترین رسالت طلبه انقلابی به دنبال اتحاد و همدلی امت اسلام بودن است و خاطرنشان کرد: دشمن ما به شدت دنبال تفرقه و چند دسته‌گی در امت اسلامی است؛ پس نباید مطالبی را ایراد کنیم که بذر تفرقه را در جامعه بکارد و باعت دودسته‌گی بشود.

وی در پایان گفت: امت ما امت واحدی است؛ اتحاد و همدلی ما نباید شعاری باشد بلکه در عمل متحد باشیم تا بتوانیم اهداف شوم استکبار را در نطفه خفه کنیم./831/پ203/ب1

ارسال نظرات