۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۵۳۹۷۷۹
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

مقایسه تطبیقی تاریخ اسلام با وضعیت کنونی ضروری است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تسلط بر تاریخ اسلام و تطبیق آن با وضعیت کنونی امری لازم و ضروری است، گفت: بسیاری از امور امروز شبیه به اوضاع دروان حیات رسول خدا(ص) است.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در جلسه درس اخلاق که در حسینیه فاطمةالزهرا(س) برگزار شد، گفت: تسلط بر تاریخ اسلام و تطبیق آن با وضعیت کنونی امری لازم و ضروری است.

وی افزود: ما باید به تاریخ اسلام توجه کنیم چرا که ممکن است بدی‌ و خوبی‌های صدر اسلام با بدی‌ و خوبی‌های عصر کنونی شباهت بسیار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: این خوبی‌های و بدی‌ها باید به گونه‌ای توضیح داده شود که مردم بدانند افراد دوران رسول خدا(ص) نیز همانند مردم عصر کنونی بودند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پیامبر خاتم(ص) از کاملترین پیامبران است، اظهار داشت: علمای امت پیامبر(ص) مقامشان بنا به برخی روایات بالاتر از برخی انبیای امت بنی اسرائیل است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم پیامبر(ص) را به صبر و شکیبایی در مقابل ناملایمات دعوت می‌کند، گفت: خیلی از دردهای و رنج‌های پیامبر(ص) به واسطه دردها و رنج‌های انبیای گذشته بیان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه در عرصه سیاست به راحتی می‌شود یاوه سرایی کرد، خاطر نشان کرد: در دوران رسول خدا(ص) منافقان با یاوه سرایی‌هایی که انجام می‌دادند به تخریب ایشان می‌پرداختند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات