۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۵۳۹۷۸۴
حجت الاسلام قاسمیان:

اطاعت از ولی خدا مصداق بارز وفای به عهد است

مدیر مدرسه علمیه مشکات با بیان اینکه اطاعت از اولیای الهی مصداق بارز وفای به عهد است، گفت: انسان‌های صالح در عهد و میثاقی که با خداوند داشتند ثابت قدم هستند.
حجت الاسلام قاسمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان مدیر مدرسه علمیه مشکات، شب گذشته در جلسه تفسیر سوره بقره که در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: براساس آیات الهی خداوند مستضعفان صالح را بر دنیا مسلط می‌کند، این تسلط یافتن با اطاعت از پیامبران و اولیای الهی میسر می‌شود.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم به قوم بنی اسرائیل می فرماید: شما به عهد خودتان وفا کنید تا من نیز به عهدم وفا کنم.

حجت الاسلام قاسمیان با بیان اینکه پیامبر(ص) محور هدایت و حرکت انسان است، ابراز کرد: عهد الهی تبعیت از دستورات پیامبر(ص) و اولیای الهی است انسان اگر به فرمان ائمه اطهار(ع) جامه عمل بپوشاند خداوند نیز عهد خود را عملی می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه مشکات با تاکید بر اینکه ما باید نسبت به عهدهای دو طرفه خداوند توجه داشته باشیم، اظهار داشت: انسان باید در مقابل نعمت‌های الهی شکر گزار باشد پیامبران و اولیای الهی از نعمت‌های بی پایان خداوند به شمار می‌روند تا انسان بتواند به عهد خود عمل کند.

وی وفای به عهد را با اطاعت از ولی که متصف به توحید است امکان پذیر دانست، گفت: وعده خداوند در قرآن حکومت صالحان است که اشاره به حکومت جهانی دارد.

حجت الاسلام قاسمیان با بیان اینکه کسی نباید با خلف عهد دنیا و آخرت خود را نابود کند، ابراز داشت: زمانی که ولی خدا مردم را به پرهیز از جدل دعوت می‌کند باید همه اطاعت کنند. زمانی که فطرت انسان دزدی را عمل قبیح بیان می‌کند فرد دیگر حق ندارد به دزدی دست بزند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات