۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۵۳۹۸۷۲

امام جمعه بیروت بر حفظ وحدت و انسجام داخلی تاکید کرد

امام جمعه برج البراجنه بیروت لبنان با اشاره به وضعیت بحرانی منطقه بر ضرورت وحدت ملی و همکاری مشترک میان مردم و مسؤولان تاکید کرد.
حجت الاسلام احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه‌های امروز نماز جمعه از تلاش تمامی جریان‌ها و گروه‌ها و مسؤولان لبنانی در کاهش بحران داخلی تقدیر و تشکر کرد.

شیخ قبلان همچنین با تجلیل از سعد الحریری نخست وزیر لبنان مبنی بر تعویق استعفا بر وجوب اعتماد بر شجاعت و فهم صحیح واقعیت و استفاده هرچه بیشتر از توان ایجاد شده با وحدت و اجماع داخلی در برون رفتن از مشکلات تاکید کرد.

وی افزود: در شرایط کنونی مصلحت ملی درگرو وحدت برای حل بحران‌ها، تشریک مساعی، اتخاذ مواضع شفاف و قاطع و نیز بپرهیز از تصمیم‌های شتابزده و اشتباه است.

امام جمعه برج البراجنه بیروت با بیان وضعیت منطقه و تاکید بر اهمیت اتخاذ تصمیم سیاسی دقیق برای تحقق اهداف ملی خاطر نشان کرد: واقعیت پیش روی لبنان نیازمند نشست مشترک تمامی گروه‌ها، همفکری و گفت‌وگو بدون هرگونه زد و بند سیاسی است.

شیخ قبلان تصریح کرد: اکنون چشم جهانیان به ملت لبنان دوخته شده است. باید به مردم دنیا نشان داد که نقش و جایگاه لبنان درتصمیم‌ها و معادلات منطقه‌ای کجاست. اگر به مجادله و تهمت زنی به یکدیگر برخیزیم هیچگاه نمی‌توان دولت و حکومت قوی داشت.

وی اظهار داشت: از گذشته تا کنون همواره بر ثبات سیاسی در کشور که ضامن حفظ ثبات و امنیت حکومت است تاکید کرده و از تصمیم‌های گرفته شده از سوی مسؤولان در جهت حل مسائل داخلی حمایت می‌کنیم. هیچ جریان و گروهی حق ندارد تصمیم سیاسی خود را با تهدید به کرسی بنشاند./981/ب901/ر

ارسال نظرات