۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۴۰۰۲۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

واقفان در نیت موقوفات به نیازهای روز جامعه توجه کنند

حجت الاسلام جوانبخت گفت: آذربایجان غربی به جهت تعداد موقوفات جدید از استان های برتر کشور است درحالی که بیشتر موقوفات استان انتفاعی و برای ساخت مساجد و حسینیه ها است که امیدواریم با تبلیع از سوی روحانیت موقوفات استان متناسب با نیاز روز جامعه و به ویژه در زمینه حوزه های علمیه، قرآن و بهداشت و درمان ثبت شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت امروز در همایش «یاوران وقف» و «وقف و رسانه» که  در سالن برق ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: وقف، سنت حسنه ای است که در دوران رژیم پهلوی مورد ظلم قرار گرفت و بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی که به عنوان مصداق اقتصاد مقاومتی در اختیار مردم و گره گشای مشکلات جامعه است همچنان مورد غفلت واقع شده است.

وی گفت: سنت حسنه وقف آثار و برکات فر اوانی در جامعه دارند که موقوفه بودن 25 درصد بیمارستانها و مراکز درمانی کشور، ۴۰ دانشگاه، ۱۵۰۰ مدرسه در مقاطع مختلف، تمامی مساجد و حوزه های علمیه بخشی از اینهاست که متاسفانه بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از سوی سازمان اوقاف، 60 درصد مردم از آثار و پیامدهای وقف بی اطلاع هستند.

حجت الاسلام جوانبخت در ادامه ارتقاء ساختار سازمانی به چهار معاونت و برنامه های فرهنگی و تلاش برای سنددار کردن موقوفات را از جمله راهکارهای تثبیت و شناساندن موقوفات به مردم برشمرد و گفت: از ۳۶ هزار رقبه استان ۱۴ هزار فاقد سند هستند و امسال ۲ هزار ۵۰۰ سند برای رقبه و موقوفات اخد شده است.

وی به وصول مطالبات از دستگاه های اجرایی اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۷۰ میلیارد تومان وصول مطالبات امضا شده است که در دیون دستگاه ها لحاظ شده و در صورت عدم پرداخت، اموال دستگاه ها به نفع موقوفات ضبط خواهد شد.

حجت الاسلام جوانبخت به تعمیر 10 هزار متر مربع از عرصه و اعیان موقوفات اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه های مختلفی در جهت عمران و آبادانی موقوفات در حال اجرا است که ۱۰۰ میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری موقوفات در بنیاد توسعه موقوفات استان پیش بینی شده است.

وی به برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه  اشاره کرد و گفت: از اثار و برکات برگزاری این دوره از رقابتهای قرآنی در استان ثبت موقوفه ۷۰۰ میلیون تومانی برای قرآن در ارومیه بود.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: استقرار موکب های واقفان خیراندیش در مسیر پیاده روی اربعین حسینی از دیگر کارویژه های ابلاغی سازمان اوقاف در سالجاری بود که بخوبی اجرا شد.

وی بر اجرای امینانه موقوفات تأکید و تصریح کرد: امسال 6 میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات اجرای نیت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه افزود: آذربایجان غربی به جهت تعداد موقوفات جدید از استانهای برتر کشور است این درحالی است که بیشتر موقوفات استان انتفاعی و برای ساخت مساجد و حسینیه ها است که امیدواریم با تبلیع از سوی روحانیت موقوفات استان  متناسب با نیاز روز جامعه و به ویژه در زمینه حوزه های علمیه، قرآن و بهداشت و درمان ثبت شود.

در ادامه این مراسم از آیت الله قریشی و ۵۰ نفر از یاوران وقف از جمله اصحاب رسانه، خادمان و هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه و مدیران و مسؤولان تلاشگر در جهت تثبیت مالکیت موقدفات تجلیل شدند./936/پ202/ب1

ارسال نظرات