۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۴۰۰۳۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تقویت وحدت شیعه و سنی مانع نفوذ دشمنان به جامعه اسلامی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید مراقب باشیم خناسان در دیوار مستحکم وحدت نفوذ نکنند؛ زیرا رخنه و منافذ دشمنان خطرناک بوده و باید در مقابل آن هوشیار باشیم و دشمن هم همواره درصدد نفوذ در دیوار امت است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست هماهنگی هفته وحدت، با اشاره به اهمیت حیاتی این موضوع، اظهار کرد: همه علما و روحانیان شیعه و سنی باید برای تقویت وحدت امت اسلامی تلاش کنند.

وی افزود: وحدت جاده دوطرفه است به این معنا نیست که ما به جشن‌ها و مراسم اهل سنت برویم اما بازدید نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: در بحث وحدت باید زیرساخت‌ها را در نظر بگیریم، زیرساخت‌ها با جلسات عمومی محقق نمی‌شود؛ بلکه باید علمای اهل سنت و شیعه و طلاب و دانشجویان در قالب کمیسیون‌هایی دور هم جمع شوند و تضارب آرا صورت گیرد، طرح مباحث شده و شبهات بازخوانی و پاسخ‌گویی شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: باید در کنار جلسات عمومی که برای هفته وحدت داریم جلسات محدودتر و تخصصی‌تر برای طرح مباحث کلان‌تر و تخصصی‌تر به‌صورت علمی و مستدل برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به بدعت دهه محسنیه از سوی شیعه انگلیسی، افزود: دهه محسنیه در تقابل با هفته وحدت بوده و باید از آن جلوگیری شود، نباید اجازه دهیم این هفته کمرنگ شود و باید تقابل مقتدرانه‌ای با این‌گونه بدعت‌ها صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: باید مراقب باشیم خناسان در دیوار مستحکم وحدت نفوذ نکنند، رخنه و منافذ دشمنان خطرناک بوده و باید در مقابل آن هوشیار باشیم؛ زیرا دشمن درصدد نفوذ در دیوار امت است.

وی اضافه کرد: دشمنان قصد دارند امت را به جان هم بیندازند و این امروز رویکرد اصلی دشمنان است، از قدیم سیاست انگلیس بوده و امروز در رأس برنامه‌های استکبار قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: نباید اجازه دهیم این سیاست‌ها اعمال شوند که یک راه مهم آن گسترش وحدت در حوزه اهل سنت و شیعه است.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات