۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۵۴۰۰۸۱
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

رسانه ها نقش ویژه ای در ترویج فرهنگ وقف دارند

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه وقف یک اقدام بسیار ارزشمند و اسلامی است، گفت: نباید نقش رسانه را در ترویج فرهنگ وقف نادیده گرفت.
وقف و رسانه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی درهمایش« وقف و رسانه» که عصر امروز چهارم آذر در تالار نور مشهد برگزار شد، گفت: نقش رسانه را نمی توان در ترویج فرهنگ وقف نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه وقف یک اقدام بسیار ارزشمند و اسلامی است، افزود: در همین راستا در حال حاضر زمینه های وقف مشارکتی فراهم شده است تا افراد در حد توان خود بتوانند وقف داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی درادامه با اشاره به راه اندازی دفتر مشاوره وقف در سال 90 گفت: در همین راستا راه اندازی وقف قرآن، عترت و نماز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و وقف مهر فاطمی و وقف مشارکتی علم و فناوری از جمله دیگر فعالیت ها در این عرصه است.

وی درادامه با تأکید بر وقف در عرصه علم و فناوری در شرایط فعلی با توجه به وضعیت کشور گفت: در این راستا می توان علم را فناوری کرد که سبب ایجاد اشتغال و در نهایت رونق اقتصادی در کشور می شود.

 حجت الاسلام ایزدی با بیان اینکه با فناوری می توان نیازهای اصلی جامعه را برطرف کرد، گفت: در واقع سلامت و امنیت را فناوری می تواند جبران کند چرا که علم و فناوری یکی از زوایای اقتصادی ملت ها است.

علوی، سردبیر  روزنامه خراسان درادامه با اشاره به زلزله کرمانشاه گفت: در این شرایط مردم به دلیل نداشتن اعتماد به دولت، خودشان برای جمع آوری کمک های مردمی اقدام می کنند و حتی کمک ها را به دست مردم زلزله دیده می رسانند.

وی با بیان اینکه بحران عدم اعتماد به دلیل نبودن شفاف سازی و عدم نظارت در حال حاضر در کشور وجود دارد، تصریح کرد: کاهش سطح اعتماد به این دو عامل وابسته است.  

سردبیر روزنامه خراسان با اشاره به این مطلب که یکی از کارکردهای رسانه، شفاف سازی است، تصریح کرد: رسانه ها می توانند در خروجی های اوقاف برای مردم اطلاع رسانی کنند./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات