۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۴۰۲۲۰

واکنش آیت الله حائری به تروریست نامیدن جنبش نجبا

یکی از مراجع تقلید عراق لایحه کنگره آمریکا برای تروریست نامیدن جنبش نجباء عراق را به شدت محکوم کرد.
حضرت ‌آیت الله سید کاظم حائری از مراجع تقلید عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید کاظم الحائری از مراجع تقلید عراق مقیم شهر مقدس قم طی پیامی با اشاره به پیروزی‎های اخیر مجاهدان در مبارزه با جریان تروریستی داعش بیان داشت: نیروهای مسلح عراق اعم از بسیج مردمی، ارتش و پلیس ملی وعده صادق خداوند متعال در دستیابی به پیروزی‎های بزرگی بر تروریسم را مشاهده کردند.

وی ضمن ابراز خرسندی از پیروزی‎های مجاهدان عراقی بر داعش افزود: در این دوران بسیار سخت مردهای وجود داشتند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستادند به طوری که برخی از مصادیق حدیث امیر المومنین علی (ع) که می فرماید «لَقَدْ كُنَّا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ (صلى الله عليه وآله) وَ إِنَّ الْقَتْلَ لَيَدُورُ عَلَى الْآباءِ وَ الْأَبْنَاءِ وَ الْإِخْوَانِ وَ الْقَرَابَاتِ فَمَا نَزْدَادُ عَلَى كُلِّ مُصِيبَةٍ وَ شِدَّةٍ إِلَّا إِيمَاناً وَ مُضِيّاً عَلَى الْحَقِّ وَ تَسْلِيماً لِلْأَمْرِ وَ صَبْراً عَلَى مَضَضِ الْجِرَاحِ» (ما در ركاب پيامبر خدا (ص) بوديم، و مرگ پيرامون پدران و فرزندان و برادران و خويشاوندان ما دور مى زد، امّا جز اين نبود كه هر سختى و مصيبتى كه وارد مى شد، جز بر ايمان و پايدارى ما در راه حقّ و تسليم در برابر فرمان خداوند و شكيبايى ما بر سوزش جراحتها نمى افزود) را در میانشان مشاهده کردیم.

وی لایحه کنگره آمریکا برای تروریست نامیدن جنبش نجباء عراق را به شدت محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: این اقدام آمریکا در واکنش به مشاهده رشادت و جانفشانی مجاهدان و شکست برنامه‎ها و آرزوهای خود برای استمرار بقای داعش در منطقه است.

این مرجع تقلید ادامه داد: مجاهدان عراقی نباید از این اقدامات آمریکا غمگین شوند زيرا عزت همه از آن خداست و خود در قرآن می‎فرماید «يَقُولُونَ لَئِنْ رَجَعْنَا إِلَى الْمَدِينَةِ لَيُخْرِجَنَّ الْأَعَزُّ مِنْهَا الْأَذَلَّ وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَلَكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَعْلَمُونَ» (آنها می گویند: «اگر به مدینه بازگردیم، عزیزان ذلیلان را بیرون می کنند!» در حالی که عزت مخصوص خدا و رسول او و مؤمنان است ولی منافقان نمی دانند!)

نباید نسبت به خطر دشمن غافل بود

وی بیان داشت: مسؤولان و دولتمردان باید بدانند که به برکت خون شهدا، تروریست‎های تکفیری شکست خوردند و خطر آن‎ها بر کشور و مردم همچنان باقی است و نباید نسبت به آن غافل بود.

حضرت آیت الله حائری تاکید کرد: پایگاه‎های نظامی و امنیتی باید در آماده باش کامل در برابر خطرهای تکفیری‎های خبیث باشند زیرا جنگ امروز از روزهای گذشته کم اهمیت تر نیست.

وی در پاسخ به سخنان برخی از مسؤولان عراقی مبنی بر انحلال بسیج مردمی، عنوان کرد: تمامی جنبش و گردان‎های بسیج مردمی باید در کنار نیروهای امنیتی از کشور و مصالح مردم در حال و آینده محافظت کنند.

این مرجع تقلید خواستار بازسازی مناطق آزاد شده از چنگال تروریستی داعش شد و اظهار داشت: دولتمردان باید امکانات و تسهیلات لازم برای یک زندگی با کرامت و مناسب برای آوارگان و شهروندان مناطق تازه آزاد شده فراهم و زمینه بازگشت عزتمندانه و با کرامت آوارگان به مناطق خود را محیا کنند.

وی اضافه کرد: دولت باید در دوران پساداعش فرصت را غنیمت بشمارد و دست دزدان را از منصب‎های حکومتی کوتاه و با خائنان و مسؤولان فاسد مبارزه کند.

آیت الله حائری تاکید کرد که دولت با اتخاذ تدابیر مناسب باید نیروهای خارجی مستقر در عراق را هر چه سریعتر از این کشور اخراج کند./۹۹۴/ب۹۰۱/ف

ارسال نظرات